چند نکته که حتما قبل از جلسه لیزر باید رعایت کرد

توصیه قبل از لیزر موهای زائد

توصیه قبل از لیزر پوست


مشاوره قبل از جلسه لیزر موهای زائد پوست یکی از ضروری ترین مراحلی است که همه افراد باید برای بهره بری بیشتر از این فرایند بگذرانند. لیزر موضوع حذف موهای زائد این روزها هم در میان آقایان و هم در میان خانم ها متداول شده است. استفاده از روش های نوین لیزری برای از بین بردن این موها نیز یک راه حل کاربردی است که در دنیای امروز مورد توجه قرار دارد. برای انجام خدمات لیزری باید به چند نکته اساسی دقت داشته باشید که در این بخش اطلاعاتی در خصوص آن شرح می دهیم.

اهمیت شیو کردن قبل از جلسه لیزر موهای زائد

اپیلاسیون قبل از لیزر موهای زائد، نیز یکی از نبایدهای پیش از اجرای این فرایند محسوب می شود. شما باید از روش هایی مانند کرم های موبر، استفاده از تیغ و… برای شیو کردن موهای زائد خود چند روز قبل از لیزر کمک بگیرید. به این ترتیب بازدهی جلسات لیزر برای شما افزایش می یابد. بر خلاف سایر روش های از بین بردن موهای زائد، در این روش نیازی به بلندی موها نیست. شما باید آن ها را پیش از مراجعه به مرکز لیزر انتخابی اصلاح کنید.

جلسه لیزر شما باید فاصله زمانی مناسبی از آخرین باری که از خدمات پیرایشی وکس استفاده کرده اید، داشته باشید. پرتوهای لیزر اغلب فولیکول های موجود در پوست شما را نشانه می روند. به همین خاطر استفاده از روش های پیرایشی که این فولیکول ها را از بین ببرند یا سبب محو شدن آن ها شوند، ممنوع خواهد بود.

قرار نگرفتن در معرض نور خورشید

یکی از مهمترین توصیه های قبل از لیزر موهای زائد، دوری از نور خورشید به خصوص در لیزر لوپوس تا چند روز پیش از اجرای این فرایند است. شما باید به مدت 4 هفته از نور خورشید و برنزه شدن اجتناب کنید. به این ترتیب خدمات لیزری با بهترین و بیشترین کیفیت اجرا می شوند. فصل تابستان برای انجام جلسات لیزر چندان مناسب نیست. این مسئله برای کسانی که در طول روز ساعت ها زیر آفتاب هستند، بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. بهترین زمان برای لیزر موهای زائد بدن، فصول پاییز و زمستان هستند.

اجرای تست لیزر

مشاوره لیزر در اهواز بهترین خدمات را برای جلوگیری از بروز هر گونه آسیبی بر روی پوست شما در طول این فرایند ارائه می دهد. مرکز لیزر مهر بهترین کارشناسان مشاوره را در اختیار مشتریان قرار داده است. به این ترتیب شما می توانید، همه سوالات خود را برای این مشاورین مطرح کرده و از بهترین خدمات لیزر بهره مند شوید. لیزر بدن آقایان در اهواز یک راه حل کاربردی برای کسانی است که به بهداشت فردی خود اهمیت داده و از شر موهای زائد ضخیم و بلند خود خسته شده اند!

در جلسات مشاوره لیزر، انجام تست های لیزر نیز صورت می گیرد. شما باید پوست خود را برای اجرای این خدمات ارزیابی کنید. پوست برخی از افراد در مقابل خدمات لیزر واکنش مطلوبی از خود نشان نمی دهد. اختلال در رنگ دانه ها و تغییر رنگ پوست از جمله مواردی هستند که در اثر عدم توجه به تست لیزر به وجود می آیند. برخی افراد نیز پوست حساسی دارند و پس از اجرای این فرایند، زخم هایی در بدن خود مشاهده می کنند.

به همین خاطر برخی از پزشکان از خدمات تست این فرایند استفاده کرده و پرتوهای لیزر را بر روی قسمت کوچکی از پوست شما تست می کنند. دستگاه های به روز و مدرن لیزر، این قبیل مشکلات را به کلی از بین برده اند. این روزها تست های لیزری با هدف مشخص شدن سطح درد هر یک از مراجعین انجام می شوند.

تعیین سطح درد لیزر موهای زائد

تعیین میزان درد در فرایند لیزر موهای زائد نیز از نکاتی است که باید قبل از لیزر موهای زائد از آن اطلاع داشته باشید. در این فرایند در هر بار استفاده از پرتوهای لیزری کمی درد احساس می شود. البته میزان و شدت آن بسته به نوع پوست شما متغیر است. اما در بدن اکثر افراد این درد چندان زیاد نیست. در سال های اخیر دستگاه های لیزری با قابلیت های بیشتری تولید شده اند. برخی از آن ها با سیستم های خنک کننده ای ارائه می شوند که هر گونه درد در حین استفاده از این خدمات را از بین می برند.

تداوم در خدمات لیزری

برای بهره بردن از مزایای لیزر لازم است که در اجرای این فرایند تداوم داشته باشید. هر یک از فولیکول های موی بدن شما از چرخه رشد به خصوصی برخوردار هستند. به این ترتیب برای از بین بردن موهای زائد باید هر 45 تا 60 روز یک بار این خدمات را مجددا اجرا کنید. به این ترتیب پتانسیل زاپین نیز افزایش می یابد. در صورتی که از این خدمات در این بازه های زمانی استفاده کنید، موهای زائد شما به صورت خود به خودی ریزش خواهند داشت.

خدمات لیزر در بارداری

خدمات لیزر مو برای زنان در دوران بارداری چندان تناسبی با یکدیگر ندارند. بسیاری از پزشکان و محققین این عرصه نیز استفاده از این خدمات را در دوره بارداری مناسب نمی دانند. اگرچه پیشرفت و رشد تکنولوژی های ساخت و تولید دستگاه های لیزر بسیاری از مشکلات مربوط به استفاده از این خدمات را از بین برده است، اما همچنان ایمنی این خدمات برای زنان باردار یک مجهول تلقی می شود.

اثرات این روش های درمانی بر روی جنین مادر مشخص نیست و به همین خاطر نیز در سالن های لیزر از این خدمات برای مادران باردار استفاده نمی کنند. بسیاری از مادران در دوره بارداری خود با رشد بیش از حد موهای زائد رو به رو می شوند که برای آن ها چندان خوشایند نیست. اما باید بدانید که این قبیل مشکلات دائمی نیستند و پس از دوره بارداری به کلی از بین می روند. برای اجرای فرایند لیزر پس از دوره بارداری نیز باید از نظر پزشک خود استفاده کنید. بهتر است استفاده از این خدمات را از چند هفته پس از زایمان شروع کنید تا به فرایند شیردهی شما به نوزاد نیز آسیبی وارد نشود.

لیزر موهای نازک و کرکی

یکی از مجموعه نکاتی که در مشاوره قبل از لیزر موهای زائد پوست مورد توجه قرار می گیرد، بررسی سطح تاثیرگذاری خدمات لیزر برای موهای نازک و کرکی است. این خدمات برای موهای ضخیم بدن قابل اجرا هستند. در همه دستگاه های لیزری مکانیزمی برای جذب رنگ دانه های پوست در نظر گرفته شده است. به این ترتیب تاثیر گذاری این روش درمانی بیشتر بر روی موهای زائد ضخیم است. در حال حاضر هیچ دستگاهی وجود ندارد که برای از بین بردن موهای نازک و کرکی شما مورد استفاده قرار بگیرد.

در توصیه های قبل از لیزر موهای زائد، این نکته نیز به مراجعین ذکر می شود که برای برخی از مراجعین با پوست خاص، خدمات لیزر برای موهای کرکی به صورت وارونه تاثیر می گذارد و به جای از بین بردن این موها سبب ضخیم تر شدن آن ها می شود.

جمع بندی

در این گزارش در خصوص نکات مهم پیش از استفاده از خدمات لیزر اطلاعاتی را ارائه کردیم. همچنین به مسئله لیزر مو و بارداری که ذهن بسیاری از خانم ها را به خود درگیر می کند نیز پرداختیم. در بخشی از این باید و نبایدها در خصوص اجتناب از استفاده از خدمات اپیلاسیون قبل از لیزر موهای زائد نیز مطالبی را مورد بررسی قرار دادیم. با استفاده از این نکات مهم، تاثیرگذاری این روش های درمانی نوظهور برای از بین بردن موهای زائد بدن شما به حداکثر می رسد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهتماسرزرو