باور های درست و غلط در مور لیزر موهای زائد

عوارض لیزر موهای زائد و سرطان

عوارض لیزر موهای زائد در بلند مدت


لیزر مو های زائد سرطان زاست؟ آیا استفاده از خدمات لیزر سبب بروز آسیب های پوستی در بدن می شود؟ شاید تاکنون ده ها سوال متفاوت در خصوص استفاده از خدمات لیزری مطرح شده اند که برخی از آن ها ریشه در ناآگاهی برخی مردم در خصوص این خدمات درمانی دارند. برخی از این باورها نیز از مجموعه نکات لیزر هستند و صحت آن ها توسط کارشناسان و مشاورین لیزر تایید می شود. در این گزارش به بررسی عوارض لیزر و این باورهای درست و غلط می پردازیم و برخی از مهمترین ابهامات ذهنی شما را در رابطه با این خدمات شفاف می کنیم.

خدمات لیزر و سرطان

در سال های اخیر بسیاری از مردم از خدمات درمانی لیزر موهای زائد برای رها شدن از رشد کم و زیاد این مشکل استفاده کرده اند. اما گاها شایعاتی در خصوص بروز سرطان در بدن کسانی که از این روش درمانی استفاده کرده اند، مطرح می شود که بسیار غلط هستند. خدمات لیزر چنین عوارضی را در بدن هیچ یک از مشتریان به دنبال نداشته اند. دستگاه های مورد استفاده در این فرایند پرتوهایی را بر روی پوست بدن منعکس می کنند.

قدرت نفوذ این پرتوها تنها تا قسمت قرارگیری فولیکول های مو است و به همین خاطر بر روی سایر بخش ها و اندام های بدن تاثیری نخواهد داشت. به این ترتیب پاسخ سوال پر تکرار لیزر مو های زائد سرطان زاست؟، مشخص خواهد شد. این پرتوهای لیزری بر روی سلول های بدن شما نیز تاثیری نمی گذارند.

رابطه ناباروری و لیزر موهای زائد

استفاده از خدمات لیزر بر روی بدن بسیاری از خانم تست شده است، ولی تا زمان حاضر هیچ گونه سابقه ای مرتبط با ناباروری در این افراد ثبت نشده و این مسئله به کلی رد می شود. پرتوهای لیزر به لایه های زیر پوست نفوذ می کنند. به این ترتیب به اندام های عمقی بدن شما دسترسی نخواهند داشت. این مسئله عدم بروز ناباروری با استفاده از این خدمات درمانی را ثابت می کند. استفاده از این روش برای نواحی حساس بدن نیز انجام می شود و هیچ عارضه ای در این بخش های بدن به همراه نخواهد داشت.

در سال های اخیر خدمات لیزر بدن بانوان در اهواز بسیار مورد استقبال واقع شده است و بسیاری از خانم ها از مزایای این روش های درمانی جدید بهره مند شده اند. استفاده از خدمات لیزر بیکینی بانوان در اهواز در زمان و وقت شما برای رعایت بهداشت و نظافت بدن صرفه جویی کرده و پوستی صاف و یکدست برای شما به ارمغان می آورد. استفاده از این روش ها در بازه های سنی مشخصی به صورت نامحدود انجام می گیرد.

بررسی سطح ایمنی لیزر در دوره بارداری

آیا استفاده از لیزر مو در دوران بارداری ضرری دارد؟ این سوال نیز به کرات از سوی مشتریان مراکز لیزر مطرح می شود. خانم های باردار در دوره حاملگی با رویش شدید موی بدن مواجه می شوند. این مشکلات به دلیل تغییر سطح هورمون های بدن در برخی از خانم ها به وجود می آیند. اگرچه استفاده از روش های جدید لیزر موهای زائد تقریبا بدون ریسک انجام می شود، اما همچنان ایمنی لیزر مو در دوران بارداری ثابت نشده است.

از این رو اغلب به خانم های باردار توصیه می شود که این دسته از خدمات را به دوران پس از بارداری خود موکول کنند. در دوران بارداری استفاده از روش هایی مانند وکس، تیغ و.. به شما کمک می کند که به صورت دوره ای از رشد موهای خود جلوگیری کنید و پس از اتمام دوران بارداری برای لیزر موهای خود اقدام نمایید. حفظ سلامت مادر و جنین در این دوره های حساس از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و این مسئله که خدمات لیزر سلامت مادر و جنین را تحت تاثیر قرار می دهد یا خیر، به صورت قطعی مشخص نشده است.

بررسی لیزر مو در دوران بارداری

استفاد از خدمات لیزر در این دوره حساس عوارضی را در پی خواهد داشت. به همین خاطر لازم است در این دوره مهم زندگی خود از چنین ریسکی اجتناب کنید. برخی از این عوارض مهم را در زیر مشاهده می کنید:

  • سوختگی پوست در حین اعمال پرتوهای لیزری از رایج ترین عوارض استفاده از این روش ها است. در این دوران هورمون های ترشح شده از بدن مادر باردار سطح پوست او را حساس تر کرده و این مسئله ریسک سوختگی پوست را به شدت افزایش می دهد.
  • در صورت بروز هر گونه سوختگی در دوران بارداری روند درمان آن کمی کندتر می شود و به همین خاطر احتمال باقی ماندن لکه های سوختگی بر روی بدن خواهد بود.
  • در این دوران به دلیل حساس تر شدن پوست بدن، علائمی مانند قرمزی، درد و تحریکات پوستی نیز به وجود می آیند.
  • اثر بخشی این روش های درمانی در این دوره نیز کمتر است. میزان ترشح هورمون ملانین در این دوره تغییر می کند و این مسئله تاثیر گذاری روش های درمانی رفع موهای زائد با لیزر را متغیر می کند.

عوارض لیزر در قاعدگی

لیزر در دوران قاعدگی نیز به ندرت انجام می گیرد. عوارض استفاده از این خدمات درمانی در این دوره های حساس نیز مورد توجه بسیاری از بانوان قرار گرفته و سلامت بدن آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد. برخی از مراجعین در خصوص دردناک بودن این فرایند نیز سوالاتی مطرح می کنند. لیزر مو بسیار دردناک است ؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که این فرایند در زمان های عادی در نواحی واژن و بیکینی با کمی درد همراه خواهد بود. اما در دوره قاعدگی این درد شدیدتر می شود.
لیزر در دوران قاعدگی عوارضی مانند تخمدان پلی کیستیک را نیز برای بانوان به همراه دارد. به همین خاطر توصیه می شود که سیکل لیزر خود را به بازه های زمانی قبل یا بعد از قاعدگی خود موکول کنید. به این ترتیب تاثیر گذاری این خدمات نیز به شدت افزایش می یابد.

عوارض استفاده از لیزر مو در دوران شیردهی

استفاده از خدمات لیزر در شیردهی نیز به ندرت توسط پزشکان و مشاورین این عرصه توصیه می شود. استفاده از این فرایند در دوره شیر دهی سبب بروز اختلالاتی از جمله هایپرپیگمانتاسیون در پوست می شود و به همین خاطر نیز اجرای این فرایند باید به بعد از این دوران موکول شود. استفاده از مواد بی حسی در نواحی از بدن برای کاهش درد نیز یکی از دلایلی است که استفاده از روش لیزر را برای مادران شیرده ناامن می کند. این مواد بی حسی اغلب به داخل خون مادر نفوذ کرده و با تغذیه نوزاد از شیر مادر به بدن نوزادان نیز منتقل می شوند که عوارض بسیاری را در بدن آن ها به وجود می آورند.

جمع بندی

در این گزارش به بررسی برخی از پرسش های پر تکرار مراجعین مراکز لیزر موهای زائد پرداختیم. سوالاتی مانند لیزر مو بسیار دردناک است ؟ آیا این خدمات سبب بروز سرطان می شوند و… در این گزارش بررسی شدند. همچنین در بخش هایی از این مطلب به بررسی میزان عوارض لیزر در شیردهی نیز پرداخته شده است. با مطالعه این گزارش به سادگی می توانید، با دوره های حساسی که ممنوعیت هایی برای استفاده از خدمات لیزر در آن ها وجود دارد، آشنا شوید. در هر یک از این دوره ها استفاده از خدمات لیزر موی زائد در بدن عوارضی در پی خواهد  داشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهتماسرزرو