لیزر در دوران بارداری ( عوارض لیزر در بارداری و نظرات پزشکان )

لیزر در بارداری

لیزر و بارداری


بسیاری از خانم ها در خصوص استفاده از خدمات لیزر با ابهاماتی رو به رو می شوند. لیزر موهای زائد علاوه بر مزایای بی شماری که برای خانم ها و سلامت آن ها به همراه دارد، گاها عوارضی به وجود می آورد. در صورتی که این فرایند در زمان و مکان مناسبی انجام نشود، بدون شک مشکلات بسیاری برای خانم ها به وجود می آورد. جالب است بدانید لیزر در بارداری عوارض جانبی به خصوصی ندارد! در صورتی که این فرایند با شرایط ویژه و زیر نظر اپراتورهای حرفه ای انجام شود. عوارض لیزر در بارداری گریبان گیر برخی از خانم ها شده است؛ این افراد در مراکز غیر استاندارد از خدمات لیزر استفاده می کنند.

5 دلیل برای آنکه بدانیم لیزر در بارداری ضرر دارد

لیزر در بارداری باید در ماه های ابتدایی انجام شود؛ در این ماه ها، ریسک و خطرات لیزر موهای زائد بسیار کمتر است. برخی از مهمترین مواردی که استفاده از این خدمات را در زمان بارداری زیر سوال می برند، در زیر مشاهده می کنید:

  1. از عوارض لیزر در بارداری، تغییر رنگ پوست است. در این برهه زمانی، بدن خانم ها با تغییرات هورمونی شدید رو به رو می شود. به همین خاطر در برابر برخی دستگاه های لیزر با تغییر رنگ پوست رو به رو می شود.
  2. برخی از کارشناسان معتقدند که در دوران بارداری تاثیرگذاری فرایند لیزر برای از بین بردن موهای زائد کمی کمتر از سایر بازه های زمانی است. به همین خاطر هزینه صرف شده برای این فرایند به هدر می رود. از این رو توصیه می شود که انجام این خدمات را به زمان دیگری موکول کنید.
  3. سوزش پوست نیز در اثر تغییر برخی شرایط بدنی به وجود می آید.
  4. در بدن برخی از خانم های باردار پس از فرایند لیزر، تاول هایی مشاهده شده که خطرات مربوط به استفاده از لیزر در زمان نامناسب را نشان می دهد.
  5. زخم شدن پوست نیز یکی از خطرات ناشی از لیزر در دوران بارداری است.

لیزر در بارداری ممانعت دارد؟

لیزر در بارداری کمی ریسک به همراه دارد. به طور کلی سوزش، تاول، زخم و… برای برخی خانم ها فارغ از بارداری و شرایط عادی اتفاق می افتد. این مشکلات از عارضه های کلی لیزر به شمار می روند که بر روی پوست خانم ها مشاهده می شود. اما تاکنون مدرک علمی خاصی در رابطه با تاثیر منفی لیزر بر روی جنین ارائه نشده است. اما همواره توصیه می شود که در این زمینه از پزشک متخصص خود راهنمایی گرفته و نظرات او را برای استفاده از این خدمات جویا شوید.
عوارض لیزر در بارداری مربوط به شرایط خاص بدن خانم ها است. در واقع مهمترین ممانعتی که در این زمینه وجود دارد، ریسک تاثیر نگذاشتن اثر لیزر برای از بین بردن موهای زائد است که مربوط به وضعیت هورمونی بدن خانم ها است. لیزر در این وضعیت خانم ها، برای وضعیت شیردهی نیز مضراتی به وجود می آورد. از این رو اغلب توصیه می کنند که این خدمات را به 6 ماه پس از زایمان موکول کنید.

لیزر در بارداری

عوارض لیزر در بارداری

لیزر را در کدام دوره سه ماهه بارداری میتوان انجام داد؟

لیزر در بارداری گاها با تاثیرات منفی همراه می شود. به همین خاطر همیشه توصیه می شود که این فرایند را به بعد از دوره بارداری موکول کنید. به همین خاطر بسیاری از خانم ها در این برهه زمانی از انجام این کار صرفه نظر می کنند. عوارض لیزر در بارداری اجتناب ناپذیر است. ایمنی مادر و جنین در این برهه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید از هر نظر تامین شود. استفاده از خدمات لیزر ریسک دوران بارداری را افزایش می دهد. از این رو اغلب توصیه می شود که کمتر از این خدمات استفاده شود. در صورتی که لیزر موهای زائد خود را به این دوره موکول کنید، باید کل 9 ماه بارداری را به کلینیک مراجعه کنید. چراکه از بین رفتن موها در این دوره کار زمان بری است.

اگر به هر دلیلی تصمیم دارید، این خدمات را در حین بارداری به کار ببرید، سه ماهه اول بارداری خطرات کمتری برای مادر و جنین به همراه دارد و استفاده از این خدمات در این برهه کم خطرتر است. با وجود همه این دلایل و شواهد، باز هم نمی توان صد در صد از خطرناک بودن یا بی خطر بودن فرایند لیزر برای مادران باردار اطمینان حاصل کرد. تا به امروز مطالعات و تحقیقات به خصوصی در این زمینه انجام نشده و به همین دلیل نمی توان کیفیت اجرای خدمات لیزر را در این شرایط خاص تضمین کرد.

آیا از نظر پزشکی لیزر برای جنین در شکم مادر ضرر دارد؟

لیزر در بارداری به دلیل اختلال با شرایط هورمونی مادران توصیه نمی شود. کارشناسان و اپراتورهای لیزر، ایمنی این فرایند را برای مادر و فرزند تضمین نمی کنند. حتی برخی از کلینیک ها از پذیرش خانم های باردار در این بازه زمانی خودداری می کنند. از نظر پزشکی تابش هر گونه پرتو لیزری به بدن خانم ها در این دوره ریسک بالایی دارد. اما به دلیل این که اشعه لیزر رفع موهای زائد، تا عمق محدودی نفوذ می کند، خطر چندانی برای جنین نخواهد داشت.
عوارض لیزر در بارداری شامل عارضه های پوستی، عدم تاثیرگذاری و… می شود. پس از دوران بارداری حدودا 3 تا 6 ماه طول می کشد تا بدن خانم ها به حالت عادی باز گردد. به همین خاطر حتی پس از دوره بارداری هم خدمات لیزر تاثیر استاندارد را بر بدن خانم ها به همراه نخواهد داشت. در این دوره لازم است، 3 تا 6 ماه منتظر بمانید تا وضعیت هورمونی به حالت ابتدایی بازگردد.

در دوره بارداری خون رسانی به سایر اندام های بدن نیز افزایش یافته و با افزایش گردش خون در سر تا سر بدن، حساسیت پوست نیز افزایش می یابد. از این رو ممکن است، درد فرایند لیزر نیز در این دوره برای مادران باردار بیشتر شود.

ریسک رشد مجدد موها در لیزر دوران بارداری

در صورتی که از این خدمات در دوران بارداری استفاده کنید، ریسک عدم تاثیرگذاری لیزر همواره وجود خواهد داشت. رشد مجدد موها یکی از مشکلاتی است که برخی خانم ها پس از لیزر با آن رو به رو می شوند. به همین خاطر همیشه توصیه می شود لیزر موهای زائد را به زمانی موکول کنید که تنظیمات هورمونی شما در حالت استاندارد باشد. در این وضعیت بدن خانم ها واکنش بهتری به لیزر موهای زائد نشان می دهد. جدای از ناراحتی های پوستی که لیزر موهای زائد برای خانم های بارداری به همراه دارد، بازگشت رویش موها نیز تاثیرگذاری این خدمات را به حداقل می رساند. در این صورت هزینه های صرف شده برای استفاده از این خدمات نیز به بطالت می روند.

جمع بندی

در این بخش در رابطه با لیزر در زمان بارداری و عوارض مرتبط با آن نکاتی را مطرح کردیم. با در نظر گرفتن کلیه این مجموعه نکات، خدمات لیزر برای خانم های بارداری، خطراتی مانند سقط جنین و آسیب رسیدن به آن را ندارد! با این وجود وضعیت هورمونی خاص بدن خانم ها، زمینه ساز مشکلات جدی در پوست و وضعیت رویش موها خواهد شد. از این رو اغلب توصیه می شود که خانم های باردار استفاده از این خدمات را به زمان دیگری موکول کند. در این زمینه استفاده از نظرات پزشکان متخصص زنان و زایمان نیز اهمیت دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهتماسرزرو