ممنوعیت لیزر موهای زائد برای بیماران لوپوس

حساسیت لیزر لوپوس

ممنوعیت لیزر لوپوس


اگرچه لیزر موهای زائد نقش تاثیرگذاری در زیبایی و سلامت پوست دارد؛ با این حال همه افراد قادر به استفاده از این خدمات نخواهند بود. برخی از بیماری ها محدودیت هایی برای دریافت این خدمات پیشرفته به وجود می آورند. قرمزی پوست در لوپوس یکی از رایج ترین اختلالاتی است که فرایند لیزر موهای زائد را با مشکلاتی رو به رو می کند. لیزر موهای زائد برای این قبیل بیماری ها با شرایط به خصوصی انجام شده و در مواردی اصلا انجام نمی شود. در ادامه بیشتر به بررسی این موضوع می پردازیم.

لیزر لوپوس یکی از مهمترین تکنولوژی های دنیای امروز است که برای بیماران سطحی لوپوس ابداع شده است. اما به طور کلی خدمات لیزر موهای زائد برای بیماران لوپوس مانند افراد عادی ارائه نمی شوند. بیماران لوپوس به نور حساسیت داشته و پوستشان در برابر این عامل آسیب می بیند. در درمان لیزر نیز از نوع به خصوصی از پرتوهای نوری برای از بین بردن موها استفاده می کنند. در نتیجه این روش رفع موی زائد سبب تشدید بیماری لوپوس خواهد شد.

بیماری لوپوس چیست (بیماری پوستی لوپوس)؟

لوپوس یک بیماری پوستی رایج از نوع خود ایمنی است که اختلالات متعددی در بدن افراد به وجود می آورد. این بیماری در اثر حساسیت به نور در برخی از خانم ها و آقایان به وجود می آید و نشانه های آن در بدن افراد، مختلف است. در این بیماری بافت ها و اندام های بدن به صورت مستقیم تحت تاثیر قرار گرفته و التهاباتی در قسمت های مختلف بدن به وجود می آید. با گسترش فناوری لیزر موهای زائد برخی از بیماران لوپوس در خصوص استفاده از این روش از بین بردن موهای بدن ابهاماتی دارند.

 

علائم بیماری لوپوس و شایع ترین علائم

لوپوس با علائم مختلفی شناخته می شود که برخی از آن ها را در زیر مشاهده می کنید:
مشکلات پوستی
تب
جوش های پوستی
احساس خستگی
مشکلات کلیوی
درد در ناحیه مفاصل

قرمزی لیزر لوپوس

عکس عوارض لیزر لوپوس

 

علت بیماری لوپوس و تاثیر ژنتیک در آن

لوپوس به دلایل مختلفی در بدن خانم ها و آقایان به وجود می آید. این بیماری در اثر عوامل ژنتیکی به وجود می آید و مهمترین عامل آن انتقال ژنتیکی است. از این رو برای درمان و مقابله با آن باید به این مهم دقت داشته باشید. عوارض لیزر لوپوس در پوست و بخش های مختلف سلامت بدن اهمیت پیدا کردن روش های مقابله با آن را افزایش داده است.

درمان بیماری لوپوس (درمان قطعی ندارد)

تا به امروز درمان قطعی برای بیماری لوپوس ارائه نشده است. با این وجود روش های مختلفی برای کاهش عوارض این بیماری مطرح می شوند که گاها تاثیرگذار هستند. روش های درمانی سنتی این بیماری از جمله استفاده از زردچوبه، زنجبیل و… همیشه نتایج مطلوبی برای درمان این بیماری داشته اند. با این وجود با این راهکارهای سنتی برای همیشه قادر به رفع بیماری نخواهید بود.

مراقبت های لازم بیماران لوپوس و تاثیر آفتاب بر آن

به طور کلی بیماران لوپوس در برابر نور خورشید آسیب می بینند. از این رو باید همواره از قرارگیری در برابر نور آفتاب خودداری کرده و از مواد مخصوص بر روی پوست بدت استفاده کنند. به این ترتیب عوارض این بیماری کاهش می یابد. این بیماران باید همواره از داروهای شیمیایی که برای کاهش عوارض و درمان بیماری تجویز می شوند، استفاده کرده و شدت بیماری خود را با این راهکارها کنترل کنند. داروهایی مانند ایبوپروفن، ناپروکسن و… در این میان قرار می گیرند که برای بیماران مبتلا به لوپوس تجویز می شوند.

لیزر و لوپوس

حساسیت لیزر لوپوس یکی از مهمترین مواردی است که افراد مبتلا به این بیماری با آن دست و پنجه نرم می کنند. برخی از بیماران لوپوس قادر به استفاده از این خدمات زیبایی و درمانی نیستند. این بیماران باید پیش از استفاده از خدمات لیزر از پزشک معالج خود راهنمایی بگیرند. استفاده از دستگاه های جدید برای رفع موهای زائد بیماران لوپوس ایمنی بالایی دارد. با این وجود فرایند لیزر لوپوس همچنان سبب تحریک پوست برخی از این بیماران می شود.

عوارض لوپوس

لیزر لوپوس عوارضی مانند قرمزی، تحریک پوست و تاول بر روی پوست بدن افراد به همراه دارد. به همین خاطر بیماران لوپوس باید در جریان این آسیب ها در اثر استفاده از لیزر قرار بگیرند. مزایای استفاده از خدمات لیزر حتی بیماران لوپوس را برای استفاده از این خدمات ترغیب کرده است.

لیزر لوپوس

عکس لیزر لوپوس

اقدامات احتیاطی بیماران لوپوس هنگام لیزر موهای زائد

لیزر لوپوس با برخی اقدامات احتیاطی با کیفیت بیشتری انجام شده (اقدامات قبل از لیزر و بعد از لیزر) و عوارض جانبی کمتری در پی خواهد داشت. برای این که این بیماران جانب احتیاط را در زمان استفاده از خدمات لیزر رعایت کنندو دوری از نور خورشید بسیار الزامیست، باید حتما در این زمینه با پزشک خود مشورت کرده و شدت بیماری خود را مشخص کنند. همچنین استفاده از آزمایشاتی مانند پچ درصد آسیب دیدگی پوست آن ها را پس از فرایند لیزر مشخص می کند. پس حتما از این خدمات پیش از انجام لیزر پوست استفاده کنید. استفاده از کرم ها و لوسیون های پیشنهادی مراکز لیزر و راه های کاهش تاول و قرمزی پوست که به همه مراجعین توصیه می شوند، برای این بیماران ضروری تر است.
بیماران لوپوس برای دریافت نتیجه مطلوب از خدمات لیزر موهای زائد باید تعداد جلسات بیشتری را به مرکز لیزر اهواز مراجعه کنند. به این ترتیب موهای زائد آن ها به کلی حذف خواهند شد.

جمع بندی

در این بخش به بررسی بیماری لوپوس و اختلالات ناشی از آن در بدن پرداختیم. بیماری لوپوس یکی از شایع ترین بیماری های پوستی است که استفاده از خدمات لیزر موهای زائد را کمی دشوار کرده و با محدودیت هایی همراه می کند. با استفاده از دستورالعمل های نام برده شده در این مطلب می توانید، تا حد بسیار زیادی از عوارض لیزر موهای زائد بیماران لوپوس پیشگیری کنید. به این ترتیب کیفیت استفاده از این خدمات افزایش یافته و بیماران کمتر اذیت می شوند. همچنین بررسی ویژگی های این بیماری برای ارائه خدمات به بیماران لوپوس ضرورت دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهتماسرزرو