عوارض لیزر زیر بغل ، لیزر موهای زائد زیر بغل و سرطان

عوارض لیزر زیربغل

عوارض لیزر زیر بغل و غدد لنفاوی


ناحیه زیر بغل یکی از پرموترین قسمت های بدن است. از بین بردن موهای زائد در این بخش برای حفظ سلامت بدن مورد توجه قرار دارد. در این زمینه، یکی از متداول ترین روش های حذف موهای زائد زیر بغل، لیزر است. استفاده از لیزر در سال های اخیر با ابهاماتی رو به رو شده و برخی در خصوص عوارض پنهانی این فرایند در طولانی مدت تردید دارند. نگرانی های مردم در خصوص عوارض لیزر زیر بغل باعث شده که برخی از این روش استفاده نکنند. در ادامه در خصوص تاثیر لیزر زیر بغل و غدد لنفاوی بر ابتلا به بیماری سرطان، نکاتی را بررسی می کنیم.

مزایای لیزر زیر بغل

لیزر موهای زائد به دلیل تاثیر دائمی برای حذف موهای زائد بسیار مورد توجه قرار دارد. بیشترین مخاطبین این روش های درمانی خانم ها هستند. برخی از مهمترین مزایایی که سبب شهرت این روش از بین بردن موهای زائد بدن شده را در زیر مشاهده می کنید:

  1. از بین رفتن همیشگی موهای زائد بدن و جلوگیری از رویش مجدد آن ها
  2. حذف موهای زائد با روش های مقرون به صرفه و کمترین هزینه ها
  3. نرم و لطیف شدن پوست پس از حذف موهای زائد
  4. افزایش اعتماد به نفس افراد به دلیل زیبایی پوست
  5. کاهش بوی بد بدن در اثر از بین رفتن آلودگی های موجود بر موهای زائد
  6. کاهش تیرگی زیر بغل و رنگدانه های تیره ایجاد شده در این بخش

عوارض لیزر زیر بغل در قیاس با این مزایای مهم بسیار ناچیز هستند. به علاوه در صورتی که از فرایند لیزر به درستی استفاده شود، هیچ یک از عوارض ناشی از آن نمود پیدا نمی کنند. در سال های اخیر تاثیر لیزر زیر بغل و غدد لنفاوی مورد بررسی قرار گرفته و بسیاری از پژوهشگران در این زمینه مطالعاتی انجام داده اند.

رابطه لیزر زیر بغل و سرطان

رابطه لیزر زیر بغل و سرطان

عوارض لیزر زیر بغل

عوارض لیزر زیر بغل بیشتر به صورت کوتاه مدت خود را نمایان می کنند و بسیار کمتر از مزایای استفاده از این روش حذف موهای زائد هستند. این عوارض تنها در شرایطی ایجاد می شوند که افراد به صورت صحیح نکات و اصول بعد از لیزر را رعایت نکرده باشند. برخی از عارضه هایی که افراد در اثر استفاده از روش لیزر برای حذف موهای زائد زیر بغل تجربه کرده اند به شرح زیر هستند:

  1. ایجاد قرمزی بر سطح پوست یکی از عارضه های رایج در میان خانم ها و آقایان است که ناشی از التهابات پوستی در اثر آسیب دیدگی فولیکول های مو ایجاد می شود.
  2. تورم ناشی از التهاب نیز از مهمترین آسیب هایی است که پس از استفاده از این روش درمانی بر روی پوست خانم ها و آقایان مشاهده می شود. این عارضه ها پس از مدتی استراحت دادن به پوست حساس این ناحیه از بین می روند.
  3. ایجاد درد گاها خانم ها و آقایان را با مشکلاتی در خصوص استفاده از لیزر در زیر بغل مواجه می کند. اما در صورتی که از برخی پمادهای توصیه شده توسط اپراتور استفاده کنید این عارضه ها را تجربه نخواهید کرد.
  4. در برخی از خانم ها و آقایان پس از انجام لیزر زیر موهای زیر بغل، خارش هایی به وجود می آیند که موقتی بوده و به سرعت از بین می روند. این قبیل عوارض نیز به دلیل استفاده از دئودورانت و مواد خوشبو کننده به وجود می آیند. استفاده از لباس های تنگ نیز این عارضه ها را تشدید می کند. برای پیشگیری از بروز این عوارض باید به پوست خود پس از فرایند لیزر استراحت دهید تا کمی ترمیم شود.
  5. تاثیر لیزر زیر بغل و غدد لنفاوی در سال های اخیر به صورت کامل رد شده ولی بروز خشکی پوست و پوسته پوسته شدن ناحیه زیر بغل یکی از مهمترین آسیب هایی است که در اثر استفاده از این فرایند درمانی به وجود می آید. به همین خاطر اپراتورها با در نظر گرفتن شرایط پوستی افراد از دستگاه لیزر مناسب و اشعه های استاندارد استفاده می کنند.
  6. از مهمترین عارضه های این فرایند می توان به تیرگی زیر بغل اشاره کرد که به دلیل قرارگیری افراد در معرض نور خورشید به وجود می آید. در صورتی که بلافاصله پس از لیزر کردن در برابر نور مستقیم خورشید قرار بگیرید، احتمال تیرگی در این قسمت افزایش می یابد.

لیزر زیر بغل و غدد لنفاوی

مباحثی که پیرامون عوارض لیزر زیر بغل در خصوص غدد لنفاوی مطرح می شوند باعث شده که  برخی از خانم ها از این روش های درمانی نیز ناامید شوند. با این وجود لیزر زیر بغل هیچ آسیبی به غدد لنفاوی بدن خانم ها وارد نمی کند. اشعه های به کار رفته در لیزر از نوع فرابنفش نبوده و تنها فولیکول های مو را از بین می برند. انرژی این اشعه ها نیز بسیار ناچیز است و قدرت آسیب رساندن به بافت های اصلی بدن را نخواهند داشت. به همین خاطر این پرتوها بیماری خاصی در این ناحیه از بدن افراد به وجود نمی آورد.

لیزر زیر بغل و غدد لنفاوی ارتباط خاصی با هم ندارند؛ پرتوهای لیزر نمی توانند به تنهایی به عوامل ژنتیکی بدن افراد آسیب وارد کرده و سلول های این ناحیه را تحت تاثیر قرار دهند. به همین خاطر کلیه این مباحث به عنوان شایعه باقی می مانند و هیچ اثباتی برای آن ها وجود ندارد.

رابطه لیزر زیر بغل و غدد لنفاوی

رابطه لیزر زیر بغل و غدد لنفاوی چیست

لیزر زیر بغل سرطان زا است؟

عوارض لیزر زیر بغل برای ابتلا به بیماری سرطان یکی از مهمترین دغدغه های ذهنی کسانی است که قصد استفاده از این روش درمانی را دارند. در پاسخ به این سوال باید گفت اشعه ها و پرتوهای لیزر به اندازه ای عمیق نیستند که به غدد لنفاوی آسیب رسانده و سبب ایجاد سرطان در این ناحیه از بدن شوند. ایجاد سرطان پستان در خانم ها دلایل متعددی دارد که از میان آن ها می توان به تغذیه ناسالم، دلایل ارثی و ژنتیکی فعالیت های بدنی خاص، مصرف سیگار و … اشاره کرد. ابتلا به این سرطان ها ربطی به لیزر زیر بغل ندارد.

لیزر زیر بغل و غدد لنفاوی دو مقوله جدای از هم هستند و بحث هایی که پیرامون این مقوله انجام می شوند، صحت ندارند. تاکنون هیچ پژوهش علمی نتوانسته تاثیر سوء پرتوهای لیزر موهای زائد بر روی غدد لنفاوی بدن را مشخص کند.

همچنین بخوانید: باور های درست و غلط در مورد لیزر موهای زائد

جمع بندی

روش لیزر موهای زائد در سال های اخیر در میان بسیاری از خانم ها و آقایان مورد توجه قرار گرفته است. این فرایندهای درمانی با وجود مزایای بی شماری معرفی می شود و طرفداران بسیار زیادی دارد. با این وجود برخی عارضه ها در این فرایند توجه افراد را جلب کرده و استفاده از آن را با محدودیت هایی رو به رو می کند. با وجود برخی التهابات پوستی پس از انجام لیزر، شایعات مبنی بر سرطان زا بودن این فرایند به صورت کامل رد می شوند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهتماسرزرو