عوامل موثر در هزینه لیزر موهای زائد کل بدن (صورت ، بیکینی ، زیر بغل ، دست و پا)

هزینه لیزر موهای زائد

هزینه لیزر موهای زائد


مناسب ترین و متداول ترین روش درمانی برای حذف موهای زائد بدن استفاده از لیزر می باشد که امروزه در سراسر جهان مرسوم شده است. اثر بخشی لیزر موهای زائد به عواملی از قبیل مراجعه به مرکزی معتبر و انجام آن توسط اپراتوری مجرب بستگی دارد.

بیشتر افراد بعد از آشنایی با این روش به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن و مهم تر از همه قیمت این روش هستند. البته ممکن است با مراجعه به چند مرکز و استعلام قیمت، از اختلاف قیمتی که در بین این مراکز وجود دارد تعجب کرده باشید. اگر شما هم از جمله این افراد هستید، بهتر است تا انتهای مقاله ما را همراهی کنی و به بررسی عوامل موثر در هزینه لیزر کل بدن بپردازیم.

عوامل موثر بر هزینه لیزر موهای زائد

برآورد قیمت لیزر بدن در سال های قبل بر اساس شات هایی که دستگاه استفاده می کرد تعیین می شد. اما امروزه شرایط فرق کرده و دیگر از این روش استفاده نمی شود. امروز این جنسیت بیمار و ناحیه تحت درمان است که قیمت نهایی را تعیین می کند. به عنوان مثال هزینه لیزر موهای صورت در آقایان قیمت متفاوتی نسبت به لیزر موهای صورت خانم ها دارد.

در حالت کلی برای تعیین هزینه لیزر امروزه توجه به چهار عامل مهم، لازم و ضروری است:

  1. دستگاه لیزر مورد استفاده
  2. مهارت اپراتور
  3. مواد مصرفی
  4. ناحیه مورد نظر

البته موارد یک و دو بیشترین تاثیر را بر روی هزینه ها دارند و در حقیقت پایه قیمت را تعیین می کنند. در ادامه به علت تاثیرگذاری هر کدام از موارد ذکر شده می پردازیم.

دستگاه لیزر و تاثیر آن بر روی هزینه لیزر 

دستگاه های مختلفی برای رفع موهای زائد بدن استفاده می شوند که هر کدام با توجه به کیفیتی که دارند قیمت های متفاوتی نیز دارند. هزینه تجهیز و نگهداری این دستگاه ها نیز با یکدیگر فرق دارد. برای درک بهتر، مطلب را با ذکر مثالی ساده توضیح می دهیم. دستگاه جنتل مکس پرو  که ساخت شرکت کندلا است، گران ترین نوع دستگاه لیزر بدن را دارد که برای نگهداری آن سالانه باید هزینه ای بیش از 20 تا 50 میلیون تومان در نظر گرفت. این در حالی است که با این مبلغ می توان یک دستگاه اروپایی و یا چینی خریداری نمود.

نوع خنک کننده مورد استفاده در دستگاه نیز می تواند بر هزینه لیزر موهای زائد کل بدن تاثیر بگذارد. همان طور که اطلاع دارید استفاده از خنک کننده برای تعدیل گرمای ایجاد شده در سطح پوست برای تمام دستگاه ها الزامی است. مکانیسم کار این خنک کننده ها به صورت استفاده از باد ساده و یا استفاده از ترکیب باد و آب می باشد. برای کاهش قیمت نگهداری در بعضی از دستگاه ها آلومینیوم در قسمت اتصال هندپیس به بدن بیمار به کار رفته است تا به ایجاد حس خنکی کمک نماید. در صورتی که این روش برای جلوگیری از سوزش و گرما صد در صد موفق نیست.

شرکت کندلا از سیستم منحصر به فردی در جنتل مکس پرو برای خنک کردن سطح پوست استفاده می کند. استفاده از این سیستم توانسته تعداد جلسات مراجعه را به دلیل افزایش درجات لیزر کمتر نماید. در حالت کلی در مورد دستگاه کندلا می توان گفت هزینه بالای خرید دستگاه، هزینه نگهداری و تجهیز بالا و هزینه گاز کرایون مورد استفاده برای خنکی پوست، همگی باعث تعرفه گرانتر این دستگاه در مقایسه با دستگاه های دیگر می شوند.

مهارت اپراتور

مهارت و تجربه کافی اپراتور دستگاه لیزر از کیفیت و نوع دستگاه نیز مهم تر است. پزشک متخصص پوست می تواند با توجه به نوع پوست و رنگ موی شما، بهترین دستگاه را برای لیزر فول بادی و یا لیزر توتال بادی معرفی کند ولی این اپراتور دستگاه است که با تجربه ای که دارد درمان موثری را برایتان انجام می دهد. این تجربه اپراتور است که می تواند از عوارض لیزر بدن کاسته و اثربخشی آن را افزایش دهد.

با توجه به مطالبی که ذکر شد منطقی است که دستمزد کادر درمانی حرفه ای از دیگران بیشتر باشد. پس هر قدر اپراتور تجربه بیشتری داشته باشد، هزینه ارائه خدمات وی نیز بیشتر خواهد بود.

مواد مصرفی برای لیزر فول بادی

برای برآورد هزینه لیزر کل بدن لازم است هزینه مواد مصرفی نیز محاسبه گردد. محل اتصال هندپیس به دستگاه لیزر در بسیاری از دستگاه ها قابلیت تعویض دارد که البته در برخی نیز برای کاهش هزینه ها از نوع غیر قابل تعویض استفاده می گردد که باید در بین مراجعات قطعه را ضدعفونی نمایید. این موضوع ایراد و عیبی محسوب نمی گردد تنها نکته آن در رعایت نشدن بهداشت است؛ چرا که ممکن است برای یک بیمار لیزر بیکینی انجام گردد و برای بیمار بعدی لیزر موهای زائد دست انجام بگیرد.

در صورتی که لنزهای مورد استفاده در دستگاه، گاز کرایوژن، لوازم مصرفی دستگاه و … نیز به صورت اصل و ساخت امریکا استفاده گردد، هزینه لیزر کل بدن بیشتر می شود. البته در صورت استفاده از نوع چینی بالطبع هزینه ها کمتر شده ولی از کیفیت نهایی کاسته می شود.

ناحیه مورد نظر برای لیزر

عامل چهارم در تعیین هزینه لیزر کل بدن، ناحیه ای است تحت لیزر قرار می گیرد. به عنوان مثال لیزر موهای زائد کل بدن و یا همان لیزر فول بادی به دلیل سطح گسترده ای که باید تحت درمان قرار بگیرد هزینه بیشتری خواهد داشت. در حالی که هزینه لیزر موضعی از قبیل لیزر موهای زائد دست، لیزر موهای زائد پا، لیزر بیکینی، لیزر توتال بادی و یا لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی کمتر از فول بادی خواهد شد.

اختلاف قیمت بین مراکز مختلف به چه دلیلی است ؟

اگر به مراکز لیزر مراجعه کرده باشید ممکن است با تفاوت قیمت این مراکز مواجه گردید. در صورتی که این اختلاف زیاد باشد کمی شک برانگیز است ولی وجود تفاوت اندک امکان پذیر است. این اختلاف می تواند به دلیل کیفیت خدمات ارائه شده و استفاده از ابزار و تکنولوژی متفاوت در هر مرکز باشد.

کلام آخر

برای محاسبه هزینه لیزر کل بدن و صورت و ناحیه تناسلی عوامل متعددی باید در نظر گرفته شود. نوع دستگاه مورد استفاده، هزینه مواد مصرفی، تجربه اپراتور دستگاه و … مواردی هستند که می توانند قیمت نهایی را کمتر و یا بیشتر نمایند. و شما میتوانید با مراجعه به مرکز لیزر اهواز از قیمت های مناسب و خدمات بی نظیر آن که کلینیک مهر برای بانوان و آقایان اهوازی در نظر گرفته استفاده نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهتماسرزرو