پیشگیری از کیست مویی با لیزر موهای زائد

پیشگیری از کیست مویی با لیزر

پیشگیری از کیست مویی با لیزر


کیست مویی یک مشکل شایع است که می تواند با درد و عوارض زیادی همراه باشد. اما نگران نباشید. پیشگیری از کیست مویی با لیزر به راحتی امکان پذیر است.

لیزر موهای زائد به عنوان یک روش دائمی برای حذف موهای زائد بدن، عامل اصلی به وجود امدن کیست مویی را از بین می برد. البته عوامل دیگری نیز در به وجود آمدن این مشکل می توانند دخیل باشند که در مقاله ی امروز در مورد آن ها صحبت می کنیم.

کیست مویی چیست و علت به وجود آمدن آن

کیست مویی (Pilonidal cyst) یا همان کیست پیلونیدال در نتیجه ی برگشتن مو به داخل بدن و عفونت کردن آن ناحیه ایجاد می شود و معمولا با خود چرک کردن و عفونت به همراه دارد. اولین علامت ایجاد کیست مویی احساس درد است و پس از آن ممکن است بوی نامطبوعی نیز احساس شود.

کیست مویی در نقاط مختلف بدن می تواند ایجاد شود اما کیست مویی ناحیه ی مقعد شایع تر از نواحی دیگر بدن است. به وجود آمدن کیست مویی معمولا در میان آقایان شایع تر است. این موضوع به علت تراکم بیشتر موهای زائد بدن در آقایان است ولی پیشگیری از کیست مویی با لیزر برای آقایان نیز امکان پذیر است.

نکته ی مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که کیست مویی باید سریع و کامل درمان شود. در غیر این صورت می تواند مشکلات حادی را به وجود بیاورد.

مهم ترین علل ایجاد کیست مویی

به وجود آمدن کیست مویی می تواند تحت تاثیر عوامل زیادی اتفاق بیفتد. به عنوان مثال فشار و رطوبت مداوم می تواند خطر بروز کیست مویی را بیشتر کند. این مسئله مخصوصا در ناحیه ی تناسلی می تواند باعث ایجاد خطر شود.

از علل دیگر ایجاد کیست مویی می توان وجود مواد خارجی را نام برد. تماس پوست با شی الوده یا تمیز نشستن پوست بعد از شیو کردن می تواند باعث ایجاد کیست مویی شود. البته از بین بردن موهای زائد خود نقش مهمی در پیشگیری از بروز کیست مویی دارد. به همین علت یک روش دائمی برای از بین بردن موها می تواند بهترین گزینه به حساب بیاید. پس پیشگیری از کیست مویی با لیزر شاید به نوعی مناسب ترین و کم خطرترین راه باشد.

البته نباید فراموش کنیم که عوامل ژنتیکی نیز می توانند در بروز این مشکل تاثیر زیادی داشته باشند.

علل ایحاد کیست مویی

علل ایحاد کیست مویی – پیشگیری از کیست مویی با لیزر

درمان کیست مویی چگونه امکان پذیر است؟

روش های مختلفی در درمان کیست مویی موثر هستند. البته که رعایت کردن نکات مهم و پیشگیری از بروز آن در هر حالتی بهتر خواهد بود اما ابتدا در مورد درمان آن صحبت می کنیم.

کیست مویی را باید به سرعت تخلیه و درمان کرد. برای این کار بهتر است که به پزشک مراجعه کنید. درمان در منزل تنها موی زائد را بیرون می کشد و عفونت را خشک می کند. اما احتمال دوباره به وجود امدن آن را از بین نمی برد.

این در حالی است که پزشک با استفاده از لیزر پرتوان می تواند این مسئله را درمان کند.

فرار از کیست مویی با لیزر موهای زائد

برای پیشگیری از به وجود امدن کیست مویی کارهای زیادی را می توان انجام داد که در این قسمت توضیح می دهیم:

  • برای مثال رعایت بهداشت یک عمل بسیار موثر است. دوش گرفتن و تمیز نگه داشتن بدن می تواند از بروز عفونت جلوگیری کند.
  • خودداری کردن از نشستن های مداوم در بروز کیست مویی در ناحیه ی تناسلی بسیار موثر است.
  • پوشیدن لباس های نخی و گشاد به خصوص در فصل زمستان نیز می تواند رطوبت روی پوست را از بین ببرد و احتمال شکل گرفتن کیست مویی را کم کند.
  • رژیم غذایی مناسب و نوشیدن آب زیاد نیز هم در پیشگیری و هم درمان این بیماری می تواند موثر باشد.
  • علت عمده ی بروز این مشکل، حجم بالای موهای زائد روی بدن است. اگر موهای زائد به صورت مداوم و با رعایت بهداشت اصلاح شوند، می توان تا درصد بسیار بالایی خطر به وجود آمدن کیست مویی را از بین برد.

در این میان، پیشگیری از کیست مویی با لیزر موهای زائد می تواند یک روش معجزه آسا برای فرار از این بیماری باشد. این روش هم بهداشتی است و هم یک روش قطع دائمی رشد موهای زائد به حساب می آید. لیزر موهای زائد با سوزاندن ریشه ی مو رشد آن را متوقف می کند و احتمال برگشتن مو به داخل بدن را کاهش می دهد.
فراموش نکنید که لیزر موهای زائد تنها برای پیشگیری مفید است و برای درمان باید از لیزر پرتوان استفاده شود که فرایند کاملا متفاوتی است. به هر صورت قبل از تصمیم گیری برای استفاده از هر نوع اشعه ی لیزر با پزشک متخصص مشورت کنید.

لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد – پیشگیری از کیست مویی با لیزر

جمع بندی

کیست مویی می تواند یک مشکل شایع به خصوص در میان آقایان به حساب بیاید. علت اصلی به وجود آمدن کیست مویی، حضور موهای زائدی است که به طرز مناسبی اصلاح نشده باشند. به همین علت پیشگیری از کیست مویی با لیزر می تواند بهترین روش برای دوری از این بیماری باشد.

شما می توانید برای لیزر تمامی نقاط بدن هم برای بانوان و هم برای آقایان به کلینیک موهای زائد مهر مراجعه کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهتماسرزرو