لیزر موهای زائد در خانه یا در کلینیک و زیر نظر پزشک؟


روش های قدیمی از بین بردن موهای زائد بسیار زمان بر هستند و مردم امروز با مشغله های زیادی که دارند، این روش ها را به کار نمی برند. لیزر موهای زائد یکی از روش های مدرن برای رفع دائمی موهای بدن است. به همین خاطر بسیاری از مردم امروز این روش ها را برای حذف همیشگی موها به کار می برند. روش لیزر موهای زائد هم به صورت خانگی و هم در کلینیک های زیبایی انجام می گیرد. این تکنیک ها با استفاده از تجهیزات به روز و مدرن مورد استفاده قرار می گیرند.

آیا امکان لیزر موهای زائد در خانه وجود دارد؟

لیزر در خانه با روش های قدیمی تری انجام می گیرد. در این روش ها از فناوری های قدیمی تر استفاده می کنند. به همین خاطر نتیجه به دست آمده از راهکارهای خانگی لیزر با روش های مدرن در کلینیک ها متفاوت خواهد بود. با این وجود در صورتی که مهارت استفاده از این دستگاه را در خانه داشته و دفترچه های راهنمای مربوط به آن را مطالعه کنید، لیزر موها در خانه نیز میسر خواهد بود.

لیزر موهای زائد در کلینیک های معتبر با جدیدترین فناوری ها و دستگاه های لیزری صورت می گیرد و مزایای بی شماری دارد. به همین خاطر روش های خانگی دیگر در معرض توجه قرار ندارند.

معایب لیزر در خانه چیست؟

برخی از برتری های لیزر در کلینیک نسبت به لیزر در خانه و معایب استفاده خانگی از این خدمات را در زیر مشاهده می کنید:

  • عدم حضور اپراتورها در خانه

    مهمترین معایب لیزر در خانه انجام شخصی این فرایند در منزل است. به همین خاطر دقت عمل انجام این فرایند پایین تر از روش های کلینیکی است. اما در کلینیک ها این فرایند زیر نظر اپراتورهای حرفه ای و کارآزموده صورت می گیرد و به همین خاطر کیفیت اجرای آن بسیار بیشتر است. هر یک از این اپراتورها پیش از انجام لیزر در کلینیک های رفع دائمی موهای زائد، دوره های تخصصی را پشت سر گذاشته اند و با تکنیک های استفاده از دستگاه های تخصصی لیزر آشنایی دارند. به همین خاطر ریسک انجام لیزر موهای زائد پایین تر آمده و با مهارت های آن ها نتیجه بهتری از این خدمات دریافت می کنید.

  • دقت پایین لیزر در خانه

    لیزر در خانه یا در کلینیک؟ برای پاسخ به این سوال باید به شرایط انجام لیزر در هر یک از این روش ها دقت داشته باشید. برای لیزر موهای زائد در کلینیک ها پرسنلی دقیق و حرفه ای استخدام شده و دقت عمل این خدمات را افزایش می دهند. این اپراتورها برای ارائه خدمات، ابتدا نوع پوست بیمار را مشخص کرده و بر این اساس نوع دستگاه لیزر مناسب برای آن ها را تعیین می کنند. به این ترتیب از بروز هر گونه آسیب به پوست افراد پیشگیری خواهد شد. اپراتورها با تکنیک های حرفه ای، هیچ بخش از پوست را باقی نمی گذارند و پرتوهای لیزر را به همه قسمت های پوست می رسانند.

    این موارد در فرایند لیزر در خانه با دقت کمتری همراه هستند. در استفاده از لیزرهای خانگی باید به پالس دستگاه دقت داشته و آن را بر اساس نوع پوست تنظیم کنید. در صورتی که تخصص و مهارت لازم را برای استفاده از دستگاه نداشته باشید، بی شک انجام این فرایند دشوار خواهد شد.

  • پوشش دهی پایین دستگاه لیزر خانگی

    در صورتی که از دستگاه های کلینیکی برای رفع موهای زائد پوست خود استفاده کنید، بخش عمده ای از پوست خود را در هر بار لیزر پوشش خواهید داد. به علاوه بسیاری از دستگاه های خانگی لیزر تنها برخی از گروه های پوستی را پوشش می دهند و قادر به رفع موهای زائد برخی از انواع رنگ های پوست نخواهند بود. اما دستگاه های فوق حرفه ای مورد استفاده در کلینیک ها چنین مشکلاتی نداشته و تقریبا از طیف وسیعی از رنگ پوست افراد پشتیبانی می کنند. در این زمینه می توانید از مشاوره های ابتدایی در کلینیک های لیزر استفاده کرده و این خدمات را زیر نظر پزشکان متخصص دریافت کنید.

همچنین بخوانید : لیزر بانوان

مقایسه میزان درد دستگاه لیزر کلینیکی و خانگی

لیزر در خانه گاها با میزان درد کمتری همراه است. شما می توانید پالس دستگاه و میزان درد آن را به دلخواه خود تغییر دهید. اما در نظر داشته باشید که اگر دستگاه لیزر هیچ گونه دردی بر روی پوست شما ایجاد نکند، بی شک نتیجه مناسبی نیز از آن حاصل نخواهد شد. عدم احساس درد در هنگام انجام لیزر می تواند نشان دهنده قدرت کم دستگاه لیزر باشد. به همین خاطر دستگاه های کلینیکی اغلب به صورت تخصصی تنظیم شده و با پالس مناسب در این زمینه به کار می روند. به همین خاطر امکان بروز درد بر روی پوست افراد بیشتر خواهد بود که نشان دهنده قدرت دستگاه لیزر است.

دستورالعمل های خانگی برای انجام لیزر در خانه؟

در این زمینه باید حتما به نوع دستگاه خود دقت داشته باشید. همچنین بررسی وضعیت پوست و آماده سازی های اولیه برای لیزر هم اهمیت دارد. در مرحله بعدی سطح شدت و پالس دستگاه را تنظیم کرده و سپس درمان را آغاز کنید. پس از انجام این فرایند باید محل لیزر شده را با ژل آلوئه ورا پوشش دهید.

هزینه انجام لیزر در خانه چقدر است؟

شاید تنها مزیتی انجام فرایند لیزر در خانه هزینه های مناسب این فرایند باشد! در این زمینه شما تنها هزینه خرید دستگاه و تجهیزات همراه آن را پرداخت می کنید و در هر جلسه نیازی به پرداخت هزینه های جانبی نخواهید داشت.

لیزر در خانه نتیجه مطلوب را دارد؟

قدرت دستگاه های لیزر در خانه بسیار پایین تر از دستگاه های پیشرفته کلینیکی است. دستگاه های مورد استفاده در کلینیک های رفع موهای زائد در چند جلسه نتیجه مطلوبی برای رفع دائمی موها ارائه داده و به این ترتیب در وقت و زمان مشتریان صرفه جویی می شود. اما دستگاه های لیزر خانگی چنین قدرتی ندارند. موهای زائد حذف شده در روش های خانگی لیزر به سرعت باز می گردند و رویش مجدد خواهند داشت.

این مشکلات به ندرت در روش های لیزر در کلینیک مشاهده می شوند. خدمات لیزر در کلینیک ها سرعت عمل بالایی دارند. اما این فرایند در روش های خانگی بسیار زمان بر خواهد بود. به طور کلی نتیجه به دست آمده در خدمات لیزر شخصی تقریبا 3 برابر زمان لیزر در کلینیک طول می کشد.

آیا امکان خرید لیزر شخصی در خانه وجود دارد؟

خرید لیزرهای شخصی برای مصارف خانگی میسر بوده و برخی از برندهای تجاری این دستگاه ها را ارائه می دهند. شما می توانید این دستگاه ها را در مدل های خانگی و با ابعاد کوچک خریداری کنید. اما بی شک قدرت عمل و توان آن ها به اندازه دستگاه های کلینیکی نخواههد بود.

جمع بندی

در سال های اخیر روش های لیزر در خانه یا در کلینیک بیشتر از همیشه مورد استقبال قرار گرفته اند. در این میان بسیاری از مردم استفاده از خدمات کلینیک های معتبر لیزر را ترجیح می دهند. در این روش های حرفه ای فرایند لیزر زیر نظر اپراتورهای حرفه ای و متخصص انجام می گیرد که کیفیت کار را به طرز قابل توجهی می افزاید. هزینه های به صرفه ارائه خدمات لیزر در این کلینیک ها در کنار استفاده از جدیدترین فناوری های روز در دستگاه های لیزر سبب استقبال خانم ها و آقایان از این خدمات در کلینیک ها شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهتماسرزرو