علت برگشت موهای زائد پس از لیزر + راه های جلوگیری

برگشتن موها بعد از لیزر

دلیل رویش مجدد موهای زائد


داشتن یک ظاهر آراسته و پاکیزه با از بین بردن موهای زائد بدن میسر خواهد بود. مردم امروز از روش های متعددی برای حذف موهای زائد خود استفاده می کنند. برخی از این روش ها دائمی هستند و برخی در کوتاه مدت قابل استفاده خواهند بود. روش لیزر موهای زائد در چند دهه اخیر به یکی از پرطرفدارترین راهکارهای حذف دائمی موها به شمار می رود. اما مراجعین برای استفاده از این روش گاها با ابهاماتی روبرو می شوند. مسئله برگشت موهای زائد پس از لیزر یکی از دغدغه های مراجعین به شمار می رود که اپراتورها توجیهات متعددی در خصوص آن دارند. برخی از مراجعین پس از تکمیل جلسات لیزر، همواره با مشکل رویش مجدد موها روبرو می شوند که نتیجه نامطلوبی پس از صرف هزینه جلسات محسوب می شود. در این بخش به علل مهم برگشت رویش این موها می پردازیم.

برگشت مو در بعد از جلسات لیزر

جلوگیری از برگشت موهای زائد بعد از لیزر

علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر

مهمترین دلیل بازگشت موهای زائد پس از تکمیل جلسات لیزر، تخریب ناقص فولیکول های موها است. در فرایند لیزر، فولیکول های مو تحت تاثیر قرار می گیرند و با پرتوهای لیزر به تدریج تخریب می شوند. اگر این فولیکول ها به خوبی تخریب نشوند، نتیجه ای به جز برگشت رویش موها به دنبال نخواهد داشت. در این زمینه توانمندی اپراتور، کیفیت استاندارد دستگاه لیزر و… از مهمترین عوامل تاثیرگذار به شمار می روند. در این بخش به مهمترین دلیل برگشت رشد موهای زائد در مراجعین کلینیک لیزر مهر می پردازیم:

  • مشکل اختلالات هورمونی

    یکی از مهمترین مواردی که سبب برگشت موهای زائد، اختلالات هورمونی است که در برخی خانم ها و آقایان زمینه ساز بازگشت رویش موها می شود. برخی از هورمون ها، سبب رویش موها و تحریک فولیکول ها خواهند شد. در صورتی که این هورمون ها مختل شوند، موها مجددا رشد خواهند کرد. افراد با شرایط خاص مانند خانم های باردار، اغلب با این دردسرها مواجه خواهند شد.

    این مشکلات در سنین نوجوانی نیز گریبان گیر افراد می شوند؛ در این دوره احتمال رفع موقت موهای زائد نیز وجود دارد. اما پس از ورود به دوران بزرگسالی با ترشح برخی هورمون ها، رویش موها از سر گرفته خواهد شد. در صورتی که افراد به بیماری های مرتبط با هورمون های بدن مبتلا شوند، ریسک بروز این مشکلات افزایش می یابد.

  • رنگ پوست و موی مراجعین

    یکی دیگر از عواملی که در این زمینه دردسرساز می شوند، رنگ پوست و موی افراد است. رنگ موهای بدن شما نشان می دهد، خدمات لیزر موهای زائد تا چه اندازه بر رفع موها تاثیر می گذارد. بر اساس تحقیقات اخیر، پرتوهای لیزر بیشتر بر روی موهای مشکی تاثیر می گذارند و سبب رفع صد در صدی آن ها می شوند. استفاده از لیزر برای از بین بردن موهای زائد خاکستری یا بور راه حل مناسبی نخواهد بود و نتیجه مطلوبی به دنبال ندارد. این ویژگی ژنتیکی به برگشت موهای زائد در طولانی مدت می انجامد.

  • کیفیت خدمات لیزر موی زائد

    یکی دیگر از فاکتورهایی که در خصوص نتیجه گیری از خدمات لیزر موهای زائد تاثیر می گذارد، کیفیت خدمات لیزر توسط اپراتور یا دستگاه لیزر مورد نظر است. روند درمان باید حتما با استفاده از دستگاه های پیشرفته انجام شود. شدت نور و حرارت دستگاه لیزر از مهمترین مشخصاتی است که بر نتیجه نهایی کار تاثیر می گذارد. در صورتی که این مولفه ها استاندارد نباشند، کیفیت آسیب رسیدن به فولیکول های موهای زائد به حد مطلوب نمی رسد. توصیه می کنیم به مراکز لیزر و کلینیک هایی که با هزینه های خیلی پایین این خدمات را ارائه می دهند، اطمینان نکرده و کیفیت را فدای کمیت نکنید.

  • تعداد جلسات لیزر موهای زائد

    ریسک برگشت موهای زائد پس از یک دوره طولانی استفاده از این خدمات به حداقل می رسد. زمان و تعداد جلسات دو عامل تعیین کننده در این زمینه محسوب می شوند. وجود ملانین به اندازه پس از هر دوره لیزر، سبب تخریب فولیکول های مو می شود. برای نتیجه گیری بهتر از این خدمات درمانی باید حتما جلسات لیزر خود را در زمان مناسب انجام دهید.

برای مطالعه بیشتر : نظر پزشکان در مورد لیزر موهای زائد

چند روز بعد از لیزر موها رشد می کنند؟

بعد از هر جلسه لیزر در کلینیک های درمانی، موها مجددا رشد می کنند. رویش موها تنها چند روز پس از انجام لیزر از سر گرفته می شود. اما پس از مدتی این موها ریزش پیدا کرده و تا نوبت بعدی لیزر رشد چندانی نخواهند داشت. اما اگر جلسات شما به پایان برسند و مجددا با برگشت موهای زائد روبرو شوید، باید علت را در یکی از مجموعه دلایل نام برده شده جست و جو کنید. برای نتیجه گیری بهتر حتما به نظرات کارشناسان فنی این حوزه در رابطه با نکندن موها تا قبل از ریزش آن ها توجه داشته باشید.

همچنین بخوانید : لیزر پوست تیره

دلایل رویش مجدد موهای زائد بعد از جلسات لیزر

اختلالات هورمونی از دلایل برگشت موهای زائد بعد از لیزر

راه های جلوگیری از رویش مجدد مو بعد از لیزر

همیشه پیشگیری بهتر از درمان است! اگر می خواهید به مشکلات برگشت موهای زائد دچار نشوید، حتما باید به برخی روش های جلوگیری توجه داشته باشید. این موارد را در ادامه مشاهده می کنید:

  • موهای زائد را در بین جلسات از بین نبرید!

    برای پیشگیری از بروز این مشکلات، موهای زائد خود را در میان جلسات لیزر از بین نبرید. این عمل سبب پرپشت شدن و ضخیم تر شدن تارهای مو خواهد شد. بین جلسات لیزر هرگز از روش هایی مانند وکس و موم برای حذف موهای زائد استفاده نکنید.

  • پوست خود را مرطوب نگه دارید!

    یکی دیگر از فاکتورهایی که برای پیشگیری از برگشت موهای زائد مورد توجه قرار می گیرد، مرطوب نگه داشتن سطح پوست است. اگر پوست شما خشک باشد، بیشتر تحریک می شود و ریسک رویش مجدد موها افزایش می یابد. به علاوه خشکی پوست می تواند، عوارض جانبی لیزر موها را افزایش دهد و سبب ایجاد زخم و پوسته های اضافی شود. استفاده از یک نرم کننده و لوسیون مناسب این مشکلات را به حداقل می رساند.

  • کمتر شیو کنید!

    تا به امروز ثابت نشده که شیو کردن سبب افزایش رویش موها می شود؛ اما پزشکان و اپراتورهای لیزر همواره توصیه می کنند که از شیو کردن بیش از حد در میان جلسات لیزر خودداری کنید. شیو کردن بیش از حد تارهای مو را ضخیم تر کرده و سبب پرپشت تر شدن موهای زائد بر سطح پوست خواهند شد.

  • کنترل تعداد جلسات لیزر

    در خصوص پیشگیری از برگشت موهای زائد حتما باید به تعداد جلسات لیزر توجه داشته باشید. این تعداد جلسات بسته به شرایط بدنی هر فرد متفاوت خواهند بود. برای پیشگیری از رویش مجدد مو بعد از لیزر حتما باید 6 تا 8 جلسه لیزر را زیر نظر اپراتور تخصصی پشت سر بگذارید. این روند، کیفیت خدمات لیزر را افزایش داده و سبب پیشگیری از رویش مجدد موها خواهد شد.

برگشت موهای زائد به برخی بیماری ها و مشکلات هورمونی نیز مرتبط می شود. توصیه می کنیم مراجعین پیش از اقدام برای لیزر موهای زائد، این مشکلات را زیر نظر پزشک متخصص برطرف کنند.

جمع بندی

در این قسمت در رابطه با دلایل برگشت موهای زائد و راهکارهایی برای پیشگیری از بروز این مشکلات نکاتی را بررسی کردیم. در صورتی که به نکات نام برده شده توجه کنید، این مشکلات به حداقل می رسند. صرفه نظر از هزینه و زمانی که برای انجام لیزر موهای زائد در جلسات متعدد صرف می شود، بازگشت رویش موها مشکلات بسیاری در بدن افراد به وجود می آورد. به همین سبب توصیه می کنیم برای استفاده از این خدمات به مراکز معتبر مراجعه کنید.

در ادامه بخوانید : اهمیت عمق نفوذ لیزر موهای زائد

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهتماسرزرو