لیزر از نگاه پزشکی + نظرات پزشکان مختلف در مورد لیزر

لیزر از دید پزشکی

عوارض لیزر از نگاه پزشکی


در سال های گذشته استفاده از انواع خدمات لیزر در میان خانم ها و آقایان رایج تر از همیشه شده است. استفاده از لیزر در راستای رفع موهای زائد نیز یکی از خدمات پرطرفدار در دنیای امروز است. به همین خاطر بسیاری از پزشکان متخصص نظرات کارشناسانه ای در رابطه با مزایا و معایب لیزر موهای زائد ارائه کرده اند. لیزر از دید پزشکی برای برخی افراد لازم و ضروری است. اما در برخی نیز عارضه هایی به دنبال دارد. در این بخش به ارزیابی گفته های جامعه پزشکی در خصوص رفع موهای زائد با دستگاه های پیشرفته لیزر می پردازیم.

لیزر از نگاه پزشک زنان و زایمان

در دنیای امروز زنان زیادی به دلیل بروز سرطان در اندام های زنانه سلامت خود را از دست می دهند. یکی از راه های ابتلا به این بیماری ها، آسیب به غدد موجود در بدن زنان است. در صورتی که این غدد در اثر عوامل مختلف تحریک شوند، ریسک بروز این بیماری ها نیز افزایش می یابد. یکی از مواردی که سبب تحریک غدد ویژه بدن زنان و به دنبال آن بیماری های زنانه می شود، اصلاح است. اصلاح با روش هایی مانند اپیلاسیون، استفاده از ژیلت، سلامت اندام های حساس خانم ها را به خطر می اندازد. از این رو پزشکان زنان همواره بر استفاده از لیزر برای رفع موهای زائد تاکید دارند.

لیزر از دید پزشکی برای پیشگیری از شیوع عفونت های رایج در بدن زنان نیز کارایی دارد. در صورتی که از این خدمات استفاده کنید، موهای زائد در نقاط حساس بدن که عامل اصلی بروز عفونت در بدن خانم ها هستند، از بین رفته و دیگر شاهد این قبیل آسیب ها در بدن خانم ها نخواهیم بود.

با این وجود عوارض لیزر از نگاه پزشکی نیز همواره مورد تایید برخی از متخصصین قرار دارد. در زمینه لیزر و دکتر زنان و زایمان و نظرات آن ها، همواره ابهاماتی وجود دارد. برخی از پزشکان معتقدند که استفاده از خدمات لیزر برای خانم ها در برخی از برهه های حساس، تاثیر نامطلوبی بر بدن می گذارد. از جمله این موارد می توان به دوران بارداری و شیردهی خانم ها اشاره کرد که استفاده از لیزر ریسک بالایی برای بدن مادران به همراه دارد.

لیزر از دید پزشکی

لیزر و دکتر زنان و زایمان

لیزر از نظر پزشکی به تایید رسیده است؟

لیزر از دید پزشکی بارها و بارها به تایید رسیده و بسیاری از متخصصین در عرصه های مختلف آن را تایید کرده اند. در صورتی که از خدمات لیزر در مکان مناسب و شرایط استاندارد استفاده شود، بهترین و مطلوب ترین نتیجه را برای مراجعین به همراه خواهد داشت. همچنین استفاده از این خدمات در زمان مناسب نیز اهمیت بسیار زیادی دارد که باید مورد توجه مراجعین باشد. در نظر گرفتن شرایط بدنی هر فرد برای استفاده از این خدمات از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به همین خاطر در بسیاری از کلینیک های حرفه ای برای ارائه خدمات لیزر از راهنمایی های متخصصین و پزشکان استفاده شده و پیش از اجرای لیزر، مشاوره هایی برای افراد انجام می گیرد.

از این گذشته کارایی لیزر در جوان کنندگی پوست و از بین بردن بافت مرده نیز مورد توجه بسیاری از متخصصین قرار دارد. به همین خاطر بسیاری از خانم ها و آقایان امروزی از این خدمات برای رفع دائمی موهای زائد خود استفاده می کنند. با انتخاب این روش در شرایط مناسب، در زمان خانم ها و آقایان برای از بین بردن موهای زائد صرفه جویی شده و سلامت آن ها تامین خواهد شد. در این زمینه رعایت شرایط سنی استفاده از این خدمات نیز اهمیت دارد. لازم است که افراد در بازه های سنی مناسب برای لیزر موهای زائد بدن خود اقدام کنند. بهترین زمان برای استفاده از خدمات لیزر سنین 17 تا 18 سالگی است.

همچنین بخوانید: لیزر در دوران شیردهی

عوارض لیزر از دید پزشکی

لیزر از دید پزشکی با عوارضی همراه است که در راستای استفاده از این خدمات مورد توجه قرار می گیرند. پیش تر اشاره کردیم که در صورت استفاده از خدمات لیزر در مکان و زمان غیر مناسب، آسیب های جدی برای افراد به همراه داشته و سلامت خانم ها و آقایان را به خطر می اندازد. برخی از عوارض لیزر از نگاه پزشکی که به دلیل عدم رعایت استانداردهای لیزر موهای زائد به وجود می آیند، در ادامه بررسی شده اند:

  • زمانی که خدمات لیزر با استفاده از دستگاه ها غیر مجاز در این زمینه ارائه شوند، بی شک بافت پوست و برخی اندام های داخلی در معرض خطر قرار دارند. از این رو در زمان ورود به هر مرکز لیزری باید به آرم و نشان های درج شده بر روی دستگاه ها و مدل آن ها دقت داشته باشید.
  • یکی از عارضه های مهم لیزر، بازگشت پذیری رشد موها و تشدید آن پس از بازگشت است. در صورتی که این خدمات را از افراد غیر متخصص و اپراتورهای بی تجربه دریافت کنید، ریسک بازگشت رویش موها و افزایش و پرپشت شدن آن ها در هر بخش از بدن اجتناب ناپذیر خواهد بود. از این رو باید به انتخاب اپراتور دستگاه نیز دقت داشته باشید.
  • بی توجهی به رنگ پوست در استفاده از خدمات لیزر نیز عارضه های جبران ناپذیری در پی دارد. سوختگی پوست و عدم نتیجه گیری مطلوب از پیامدهای منفی استفاده از این خدمات بدون توجه به رنگ پوست افراد و روشنی و تیرگی آن به شمار می رود.
عوارض لیزر از نگاه پزشکی

لیزر از دید پزشکی

آیا حذف موهای زائد با لیزر مورد تایید جامعه پزشکی میباشد؟

از دیدگاه پزشکان امروزی رفع موهای زائد با لیزر در برخی از نواحی بدن یک راه حل کاربردی در جلوگیری از شیوع برخی بیماری ها به شمار می رود. استفاده از لیزر برای رفع موهای نقاط حساس در خانم ها از بروز برخی بیماری ها پیشگیری می کند و سبب افزایش کیفیت جنسی زندگی زنان و مردان خواهد شد. با این وجود برخی سودجویی ها در این حوزه سبب شده که گمانه زنی های نامطلوبی در خصوص این خدمات نیز رواج پیدا کند.

در سال های اخیر برخی از کلاهبرداران با استفاده از دستگاه های غیراستاندارد لیزر آسیب های جدی به بدن برخی مراجعین وارد کرده اند. این مسئله سلامت مراجعین را به خطر انداخته است. به همین خاطر اغلب توصیه می شود که برای استفاده از این خدمات به مراکز و کلینیک های شناخته شده و معتبر مراجعه کنید.

لیزر از دید پزشکی با استفاده از دستگاه های پیشرفته از برندهای معتبر مانعی ندارد و بدون محدودیت های کلی برای خانم ها و آقایان مورد استفاده قرار می گیرد. در این زمینه کمک گرفتن از متخصصین برای استفاده بهتر از این خدمات و انتخاب دستگاه بهتر اهمیت ویژه ای دارد که باید به این موارد دقت شود. رعایت این نکات کیفیت اجرای این خدمات را به میزان بیشتری افزایش می دهد.

جمع بندیلیزر از دید پزشکی

در این قسمت به بررسی خدمات لیزر از دید پزشکی پرداختیم و برخی از اطلاعات مربوط به استفاده از این خدمات را در اختیار شما قرار دادیم. با در نظر گرفتن این نظریات کارشناسانه که از پزشکان متخصص در حیطه های مختلف دریافت شده، اطلاعات بیشتری برای استفاده بهتر از این خدمات به دست می آورید. با در نظر گرفتن مجموعه نکات یاد شده در صورتی که از خدمات لیزر در شرایط استاندارد استفاده کنید، بدون شک بهترین نتیجه گیری را در سلامت پوست خود از این خدمات به دست خواهید آورد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهتماسرزرو