لیزر در دوران شیردهی + توصیه هایی به مادران شیرده برای لیزر

لیزر در دوران شیردهی

لیزر در دوسال شیردهی


لیزر در شیردهی عوارض و معایب خاص خود را برای مادران به همراه می آورد. استفاده از خدمات لیزر موهای زائد در این دوره توصیه نمی شود. اما اگر به هر دلیلی به خدمات لیزر نیاز دارید، باید حتما با عوارض و معایب استفاده از این خدمات آشنایی داشته باشید. در این زمینه مشورت با پزشکان متخصص نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در ادامه به شرایط لیزر در دوران شیردهی می پردازیم.

آیا امکان لیزر موهای زائد در شیردهی وجود دارد؟

لیزر در شیردهی به دلیل بروز آسیب های احتمالی برای نوزادان کمتر توصیه می شود. ریسک استفاده از این خدمات در این برهه از زندگی مادران همواره خانم ها را تهدید می کند. لیزر و اشعه ناشی از آن پرتوهای خطرناکی را در محیط ساطع می کند. نوری که به پوست برخورد می کند، به گرما نیز تبدیل می شود که به غدد پستانی آسیب می رساند. در صورتی که فرد در دوران شیردهی پس از زایمان باشد، حساسیت غدد شیری بیشتر خواهد بود.

از این رو اغلب توصیه می شود که لیزر در دوسال شیردهی انجام نشود. در رابطه با این که خدمات لیزر برای مادران در این دوره قابل انجام است یا خیر؟ باید از پزشک متخصص و مرکز لیزر مور نظر مشاوره بگیرید. در این مراکز در رابطه با شرایط استفاده از این خدمات و روش انجام آن با دستگاه های مختلف اطلاعاتی در اختیار مراجعین قرار می دهند.

دلایلی که نباید مادران شیرده لیزر انجام دهند؟

لیزر در شیردهی معایب به خصوصی به همراه دارد که برخی از آن ها را در زیر مشاهده می کنید:

  1. کاهش میزان شیر مادر یکی از عوارض استفاده از خدمات لیزر در دوران شیردهی به شمار می رود. در صورتی که شیر مادر در اثر پرتوها و تابش لیزر مورد استفاده کاهش پیدا کند، کودک با مشکلات جدی رو به رو می شود. اشعه لیزر میزان تولید شیر در غدد پستانی را تحت تاثیر قرار داده و بر کمیت آن نیز تاثیر می گذارد.
  2. لیزر مادر شیرده بر کیفیت شیر مادر نیز تاثیرگذار خواهد بود. در صورتی که از این خدمات در این دوران استفاده کنید، احتمال انتقال مواد و خواص شیمیایی پرتوهای لیزر به شیر مادر افزایش پیدا می کند. این مواد شیمیایی وارد بدن کودک شده و سلامت او را تحت تاثیر قرار می دهد.
  3. گرمای تولید شده در پستان های مادر در فرایند لیزر بر کیفیت شیردهی به نوزادان تاثیرگذار بوده و سلامت آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد. بنا به دلایل ذکر شده استفاده از خدمات لیزر مادران شیرده توصیه نشده و سلامت و ایمنی لازم را به همراه نخواهد داشت.
لیزر در شیردهی

عوارض لیزر در شیردهی

رابطه بین شیردهی و لیزر چیست؟

لیزر در شیردهی نیاز به بررسی دقیق و حصول اطمینان از سلامت مادر دارد. در این شرایط متخصصین اغلب توصیه می کنند که استفاده از این خدمات را به 6 ماه پس از زایمان و پایان دوران شیردهی موکول کنید. مراقبت های بهداشتی در دوره شیردهی مادران ایجاب می کند که از انجام هر گونه فعالیتی که کیفیت شیر مادر و میزان آن را کاهش دهد، خودداری کنیم. شرایط مربوط به بدن مادران در دوران شیردهی نیز برای استفاده از خدمات لیزر مناسب نیست.

در این دوره حساسیت اندام های مختلف  در بدن خانم ها بالاتر بوده و به همین خاطر استفاده از لیزر، خالکوبی و سایر خدمات بهداشتی و آرایشی با درد بیشتری همراه خواهد بود. افزایش میزان التهابات در بدن خانم ها پس از خدمات لیزر در دوران شیردهی بیشتر مشاهده شده و همین مسئله خدمات لیزر در شیردهی را با محدودیت هایی برای خانم ها رو به رو می کند.

در برخی شرایط در صورتی که لیزر موهای زائد در بخش های مورد نظر در بدن، در نواحی سینه خانم ها نباشد، عوارض استفاده از این خدمات کاهش پیدا می کند. در صورتی که قصد استفاده از این خدمات را دارید، به ناحیه مورد نظر نیز دقت داشته باشید.

شیردهی مانع اصلی برای لیزردرمانی است؟

لیزر در شیردهی باید زیر نظر متخصصین و کارشناسان مراقبت از مادران انجام می گیرد. در صورتی که قصد استفاده از این خدمات را دارید، باید برای افزایش امنیت این فرایند از یک پزشک یا مراقب بهداشتی و سلامتی کمک بخواهید.

عوارض لیزر در شیردهی سبب شده که بسیاری از خانم ها در این دوره از این خدمات استفاده نکنند. با این حال استفاده از لیزر در دوران شیردهی غیر ممکن نیست و برخی بسته به شرایط خود در این دوره بخش هایی از بدن خود را لیزر می کنند. شما می توانید از 6 ماه پس از شیردهی به نوزاد برای انجام این کار اقدام کرده و بسیاری از محدودیت ها و عوارض مربوط به این فرایند درمانی را تجربه نکنید.

نقش تغییرات هورمونی در لیزر موهای زائد در شیردهی

لیزر در شیردهی به دلیل تغییرات هورمونی بدن خانم ها نیز با محدودیت هایی رو به رو می شود. همه خانم ها در دوران بارداری با تغییرات جدی در هورمون ها رو به رو می شوند. به همین سبب نیز عملکرد بخش های مختلف بدن آن ها با گذشته متفاوت می شود. این مسئله در رابطه با موهای زائد بدن و میزان رویش آن ها نیز صدق می کند. تغییرات هورمونی مادران باردار تا چند هفته پس از بارداری نیز باقی می مانند. به همین خاطر در دوران شیردهی خانم ها نیز برخی از این تغییرات هورمونی مشاهده می شوند. این تغییر رویش موهای زائد را تحت تاثیر قرار داده و بر فرایند لیزر تاثیر منفی بر جای می گذارند.

عوارض لیزر در شیردهی

لیزر در دوران شیردهی

در این دوره خانم های شیرده به دلیل مشکلات هورمونی با عوارض زیر در بدن رو به رو می شوند:

  1. رشد سریع تر موها در دوران بارداری
  2. ضخیم تر شدن موهای بدن خانم ها
  3. زبر شدن موهای سر و بدن
  4. چربی بیشتر موها و یا خشک شدن آن ها برخلاف همیشه

تاثیر لیزر بر پوست مادران شیرده

در صورتی که خدمات لیزر در شیردهی استفاده کنید، ریسک ایجاد مشکلات پوستی در بدن خانم ها افزایش پیدا می کند. ایجاد لکه های قهوه ای و تیره یکی از عارضه های مهم استفاده از خدمات لیزر در این دوران به شمار می رود. این لکه ها در اثر تابش اشعه های لیزر بر روی پوست بدن و تبدیل آن ها به گرما به وجود می آیند. جوش و آکنه نیز در برخی از ماه های بارداری و در دوره شیردهی بر بدن مادران باردار مشاهده می شود که استفاده از خدمات لیزر سبب تشدید آن ها خواهد شد. در صورتی که این خدمات را در زمان مناسب در دوران شیردهی به کار ببرید با هیچ یک از این مشکلات رو به رو نخواهید شد.

جمع بندی

در این بخش در رابطه با عوارض لیزر در دوران شیردهی خانم ها اطلاعاتی را بررسی کردیم. خانم ها می توانند با استفاده از برخی مراقبت های خاص در این برهه زمانی بخشی از اندام های بدن را لیزر کنند. اما در صورتی که می خواهید همه بخش های بدن را لیزر کنید باید 6 ماه پس از بارداری برای این فرایند اقدام نمایید. به این ترتیب هیچ یک از عارضه های نام برده شده را تجربه نخواهید کرد. در ماه های اولیه شیردهی مادران میزان آسیب رسانی لیزر و پرتوهای آن بر بدن بیشتر است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهتماسرزرو