اهمیت عمق نفوذ لیزر موهای زائد و عمق نفوذ دستگاه های مختلف

تاثیر عمق نفوذ لیزر

لیزر و عمق نفوذ آن


عمق نفوذ لیزر یکی از مهمترین فاکتورهای تاثیرگذاری این روش درمانی است که اغلب مورد توجه بیماران قرار می گیرد. گذشته از میزان تاثیرگذاری اشعه لیزر، تاثیر آن بر بافت ها و اندام های بدن نیز تا حد قابل توجهی مربوط به عمق نفوذ اشعات می شود. به همین خاطر توصیه می کنیم در خصوص عمق نفوذ هر یک از دستگاه های لیزر اطلاعات خود را تکمیل کرده و با آگاهی از این مولفه از این خدمات کاربردی استفاده کنید. در این بخش به بررسی این ویژگی مهم می پردازیم.

اهمیت عمق نفوذ لیزر موهای زائد

عمق نفوذ لیزر در راستای پیشگیری از آسیب دیدگی بافت ها و اندام های بدن مورد توجه قرار می گیرد. عمق نفوذ هر یک از دستگاه های لیزر مشابه یکدیگر است. با این وجود گاها تفاوت هایی در برخی از مدل های دستگاه های لیزر موهای زائد مشاهده می شود. عمق نفوذ لیزر با طول موج اشعه ها نیز رابطه دارد و بر این اساس محاسبه می شود. میزان نفوذ اشعه های لیزر در بافت های بدن به گونه ای است که تنها به فولیکول های موی زائد رسیده و بر آن ها تاثیر می گذارد.

عمق نفوذ دستگاه لیزر مو چیست؟

عمق نفوذ لیزر در اغلب دستگاه های لیزری در حدود 1 سانتی متر برآورد می شود و این میزان برای رسیدن به فولیکول های مو بسیار مناسب است. از این رو اشعه لیزر مورد نظر تنها قادر به از بین بردن فولیکول های مو و تاثیرگذاری بر آنها خواهد بود. به این ترتیب موهای زائد از بین میروند، بدون آن که به بافت های مختلف بدن و اعضای و جوارح داخلی آسیبی وارد شود.

عمق نفوذ لیزر

تاثیر عمق نفوذ لیزر

بررسی عمق نفوذ دستگاه های مختلف لیزر

تا به این جا تاثیر عمق نفوذ لیزر بر اندام ها و بخش های مختلف بدن را به صورت کامل بررسی کردیم. این مسئله مورد توجه برخی از خانم های باردار، بیماران پوستی و… نیز قرار می گیرند. این افراد به دلیل شرایط حساس و خاصی که دارند، در رابطه با نحوه تاثیرگذاری عمق نفوذ اشعه ها در دستگاه های لیزری نگران هستند. انتخاب یک دستگاه مناسب لیزر در این زمینه نقش تاثیرگذاری ایفا می کند. بهتر است دستگاه لیزر خود را با بررسی تاثیر طول موج بر قدرت نفوذ لیزر انتخاب کرده و عمق نفوذ اشعه لیزر در آن را مشخص کنید.

  • عمق نفوذ دستگاه دایود

    عمق نفوذ لیزر با طول موج آن رابطه مستقیم دارد. طول موج این دستگها بین 800 تا 810 نانو متر مشخص می شود که عمق نفوذ این دستگاه را نیز تعیین می کند. در بسیاری از مراکز رفع موی زائد امروزی از این دستگاه ها استفاده می شود. این دستگاه ها آسیب دیدگی لایه اپیدرمیس را به شدت کاهش می دهند و ایمنی فرایند لیزر را تضمین می کنند. استفاده از آن ها برای بخش های بزرگتر بدن کارایی بیشتری دارد.

  • عمق نفوذ دستگاه لیزر الکساندرایت

    عمق نفوذ لیزر در دستگاه های الکساندرایت نیز یکی از مولفه های کمی مهم در مراکز لیزر موهای زائد است. این دستگاه ها یکی از محبوب ترین تجهیزات رفع موی زائد در دنیای امروز شناخته می شوند و از برندهای تجاری مهم در این حوزه هستند. طول موج 755 نانو متری این دستگاه ها عمق نفوذ آن ها را نیز در حد استاندارد نگاه داشته است. این دستگاه ها برای درمان لکه های پیری نیز کارایی داشته و تاثیر مطلوبی بر پوست بدن برجای می گذارند. پاک کردن تتو نیز با استفاده از این طول موج دستگاه های الکساندرایت به سهولت انجام می پذیرد.

  • عمق نفوذ دستگاه لیزر کندلا

    عمق نفوذ لیزر کندلا نیز 755 نانومتر بوده که مشابه با دستگاه های لیزر الکساندرایت است. این دستگاه ها با نوری لیزر فروسرخ مورد استفاده قرار می گیرند و ساختار آن ها با وجود این ویژگی های فنی تجهیز شده است. این دستگاه ها تاییدیه های fda را دریافت کرده و یکی از استانداردترین تجهیزات بین المللی به شمار می روند. ضریب خطای پایین این تجهیزات استفاده از آن ها را در سر تا سر کشور ما افزایش داده است. تنوع در کاربری و استفاده های نامحدود از دستگاه لیزر کندلا در کنار عمق نفوذ مناسب آن از مزایای مهم استفاده از آن به شمار می رود. انواع آن ها با تکنولوژی خنک کننده در فرایند رفع موهای زائد مورد استفاده قرار می گیرند.

  • عمق نفوذ دستگاه IPL

    یکی از رایج ترین دسته بندی های دستگاه های لیزر که با عمق نفوذ 500 تا 1200 نانومتر تولید شده و در دسترس قرار می گیرد. این دستگاه ها با همین میزان طول موج نیز شناخته می شوند. این میزان طول موج می تواند بخش بزرگی از سطح بدن را پوشش داده و همزمان تعداد بالایی از فولیکول ها را از بین ببرد. همچنین از ایجاد درد و ناراحتی پیشگیری می کند. البته این دستگاه بیشتر برای رفع موهای زائد پوست های روشن مناسب است.

تاثیر طول موج بر قدرت نفوذ لیزر

عمق نفوذ لیزر

ارتباط مستقیم عمق نفوذ با طول موج دستگاه لیزر

عمق نفوذ لیزر به صورت مستقیم طول موج این دستگاه ها را مشخص می کند. در واقع فاکتور عمق نفوذ با بررسی طول موج هر یک از دستگاه های لیزری مشخص می شود. به همین خاطر در مشخصات فنی هر یک از دستگاه های لیزر باید به طول موج آن ها توجه داشته باشید و بر این اساس عمق نفوذ را نیز تعیین کنید.

جمع بندی

در این بخش در رابطه با اهمیت طول موج و عمق نفوذ دستگاه های لیزر اطلاعاتی را بررسی کردیم که نحوه تاثیرگذاری این روش های درمان موهای زائد را مشخص می کند. در صورتی که قصد استفاده از این خدمات درمانی و زیبایی را دارید، باید در رابطه با این ویژگی ها نیز اطلاعات لازم را به دست آورید. در دنیای امروز انواع دستگاه های مدرن برای درمان موهای زائد ارائه شده اند که طول موج اشعه لیزر در هر یک از آن ها متفاوت است. از این رو باید با اطلاعات فنی این دستگاه ها نیز آشنایی داشته باشید که در بخش هایی از این مطلب به این موارد پرداختیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهتماسرزرو