بررسی انواع لیزر جوانسازی پوست و مزایای هرکدام

لیزر جوانسازی

جوانسازی پوست


لیزر را می توان ابزاری مدرن و به روز دانست که به وسیله پرتو های نور با طول موج متمرکز و مناسب کار می کند. بیشتر از لیزر برای جوانسازی پوست استفاده می شود و کاربرد های فراوانی برای رفع ضایعات پوستی و از بین بردن مو های زائد دارد. لیزر جوانسازی پوست به وسیله فواید بی شمارش و عدم آسیب رسانی به پوست و درد کم در هنگام استفاده از آن، نظر بسیاری از علاقمندان به زیبایی را به خود جلب نموده است.

در نتیجه لیزر جوانسازی را باید یکی از محبوب ترین روش ها برای زیبایی پوست بر شمرد.

انواع لیزر جوانسازی پوست

در ادامه به بررسی انواع لیزرها و کاربرد آن ها و لیزر جوانسازی پوست می پردازیم پس به ادامه مطلب توجه فرمایید.

  1. لیزر اندولیفت

    جالب است بدانید که لیزر اندولیفت برای بالا بردن اجزای صورت به کار برده می شود. همچنین این کار باید به وسیله ی بهترین متخصص پوست و مو صورت پذیرد تا شاهد اثربخشی بیشتری بر روی صورت خود باشید. در این نوع روش بدون نیاز به بی حسی و بیهوشی، پوست را بالا کشیده و بدین وسیله و با حداقل تهاجم بر روی پوست بهترین اثر گذاشته می شود.

    دستگاه لیزر اندولیفت دارای طول موج 1470 نانومتر می باشد که تاثیر فراوانی بر روی چربی های بافت پوست میگذارد و در مدت زمانی کم می تواند انواع چین و چروک ها و افتادگی پوست را از میان ببرد. از مزایای استفاده از این لیزر می توان به پرتو های خارج شده از آن اشاره نمود که به باریکی تار مو می باشد و به عمق پوست وارد می شود. چرا که به وسیله این پرتو ها تمام چربی های پوست تجزیه می گردد.

  2. هایفوتراپی

    یکی از بهترین روش ها و انواع جوانسازی پوست هایفوتراپی است که با استفاده از انرژی اولتراسوند به رفع چین و چروک و افتادگی پوست کمک شایانی می نماید. در این روش که برای بسیاری از آقایان و خانم ها کاربرد فراوانی دارد بیشتر برای سفت شدن و جوانسازی پوست کاربرد دارد. هایفو (HIFU) مخفف کلمه (HIgh-intensity focused ultrasound) می باشد.

    در هایفوتراپی بیشتر از انرژی فراصوت برای تحریک کلاژن سازی استفاده می گردد. جالب است بدانید که اولین بار برای درمان تومور از هایفو استفاده گردید. همچنین در متد های زیبایی از سال 2008 کاربرد فراوانی دارد. در این روش هیچ گونه خطری شما رو تهدید نمی کند و دارای عوارض بسیار کمی می باشد. چرا که به وسیله چندین آزمایش که در طول سالها انجام شده است مشخص شده که هایفوتراپی برای لیفت صورت و رفع چین و چروک موثر بوده و کاملا بی خطر است.

  3. لیزر فرکشنال یا CO2

    از جمله روش های غیر جراحی که برای جوانسازی پوست به کار می رود و دارای طرفداران بی شماری نیز می باشد لیزر فرکشنال یا CO2 است. در این روش به سطح پوست پرتوی لیزری واحد تابانده می شود و سپس تحت پوشش نور لیزر هزاران نقطه از پوست قرار می گیرد.

    بد نیست بدانید که برای درمان آثار ناشی از نورخورشید و نشانه های پیری روش مفید و موثری است که این امر به وسیله ی لیزر فرکشنال یا CO2 امکان پذیر می باشد چرا که بر روی کلاژن میانی پوست بسیار اثر بخش است.

انواع لیزر جوانسازی پوست

جوانسازی پوست با لیزر

معرفی بهترین لیزر جوانسازی پوست

از ترکیب فرکانس رادیویی و روش میکرونیدلینگ که در جوانسازی و شادابی پوست بکار می رود لیزر اسکارلت گفته می شود. این روشی جدید و مدرن است که توسط سازمان غذا و داروی آمریکا مورد تایید قرار گرفته است پس در هنگام استفاده از این لیزر جوانسازی جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

لیزر اسکارلت جهت کشیدن پوست، درمان جوش و لکه های صورت و حتی منافذ پوستی گزینه بسیار مناسبی است پس بدون شک آن را می توان بهترین روش جوانسازی پوست به وسیله لیزر دانست و یک جایگزین مناسب برای جراحی لیفت صورت به شمار می رود.

در این روش که به وسیله ی یک متخصص انجام می پذیرد ابتدا سوزن های ریز به زیر پوست هدایت شده و به عمق مناسبی از پوست، فرکانس رادیویی ارسال می گردد. به همین جهت در این روش شاهد کمترین میزان عوارض را بعد از جلسات درمان خواهید بود. بد نیست بدانید که اصولا بین 12 تا 6 ماه زیبایی حاصل از این لیزر جوانسازی پوست ماندگار است.

مزایای لیزر جوانسازی

لیزر جوانسازی یکی از کم خطرترین و بهترین انتخاب برای رفع مشکلات پوستی و جوانسازی آن می باشد. از مزایای لیزر جوانسازی می توان به محو شدن خطوط ریز و چین و چروک های پوست صورت، دست ها، سینه ها و گردن اشاره نمود.

همچنین می تواند ظاهر پوست را با از بین بردن انواع زخم های صورت، لکه ها و آسیب های ناشی از نور خورشید و افزایش سن را صاف و یکنواخت نماید. به این نکته توجه فرمایید که با توجه به مشکل پوستی که برای شما ایجاد شده است می توانید بهترین لیزر پوست را انتخاب نمایید.

همانطور که اشاره نمودیم در هنگام استفاده از لیزر گرمایی ایجاد می شود که باعث وارد شدن آسیب های جزئی به لایه های پوستی می گردد که بازسازی کلاژن را افزایش می دهد و به همین جهت شاهد برگشتن زیبایی و جوانی خود بعد از مدت کوتاهی خواهید بود. به همین جهت می توان گفت که عوارض لیزر جوانسازی پوست با عوارض روش های جراحی زیبایی قابل مقایسه نمی باشد چرا که دارای عوارض ناچیزی است که در زمان بسیار کم رفع می گردد.

مراقبت های لازم در لیزر جوانسازی پوست

بعد از آنکه لیزر جوانسازی پوست را انجام دادید لازم است که بعضی از نکات را بلافاصله پس از رسیدن به منزل انجام دهید که در این مقاله به بعضی از آنها اشاره می نماییم:

  • استفاده از پانسمان
  • عدم ماساژ یا تحریک پوستی
  • خواب درست
  • عدم فعالیت شدید
  • استفاده از مرطوب کننده
  • استفاده از کمپرس یخ
  • مصرف دارو های تجویزی پزشک
جوانسازی و انواع لیزر جوانسازی

لیزر جوانسازی و انواع

تعداد جلسات موردنیاز برای جوانسازی پوست با لیزر

بهتر است این نکته را به خاطر بسپارید که تعداد جلسات لازم برای لیزر جوانسازی پوست بستگی به ناحیه بدن تحت درمان، رنگ مو، ضخامت و چرخه ی رشد فردی بیمار مورد نظر دارد  که هر کدام با هم متفاوت می باشد.

برای بعضی از مراجعه کنندگان 8 تا 6 جلسه درمان برای دستیابی به کاهش قابل توجه مو لازم است.

اما در این میان برای بعضی از افراد ممکن است به جلسات بیشترو شاید برای بعضی دیگر، به جلسات کمتری نیاز باشد. به همین جهت به مرور کلی تعداد جلساتی که هر فرد احتیاج دارد برای لیزر جوانسازی پوست به کلینیک های زیبایی مراجعه نماید می پردازیم:

  • تعداد جلسات لازم برای صورت، 10 تا 6 جلسه می باشد.
  • تعداد جلسات لازم برای بازوها، 8 تا 6 جلسه می باشد.
  • تعداد جلسات لازم برای پاها، 10 تا 6 جلسه می باشد.
  • تعداد جلسات لازم برای ناحیه بیکینی، 8 تا 6 جلسه می باشد.
  • تعداد جلسات لازم برای زیربغل، 8 تا 6 جلسه می باشد.

هزینه جوانسازی پوست با لیزر

در ابتدای مقاله به معرفی انواع لیزر جوانسازی پوست پرداختیم. هر کدام از روش های بیان شده، برای افراد مختلف و با توجه به نوع پوست افراد، عمق مشکلات پوستی و موارد دیگر، در مرکز لیزر اهواز انجام می شود. ابتدا معاینات لازم توسط پزشک متخصص این کلینیک انجام شده و سپس بهترین روش جوانسازی پوست به آن ها پیشنهاد داده می شود.

بنابراین می توان گفت هزینه ی لیزر جوانسازی پوست برای هر کدام از روش های ذکر شده در ابتدای مقاله، با توجه به نوع برند مواد تزریقی، میزان عمق مشکلات پوستی افراد مانند میزان چین و چروک، میزان افتادگی پوست یا سطح لک و جای جوش ها، برای هر فردی متفاوت خواهد بود.

کلام آخر

همانطور که می دانید افزایش سن باعث  تخریب اجزای شکل دهنده پوست می گردد که بر زیبایی و جوانی پوست و پروتئین های الاستین و کلاژن تاثیر به سزایی می گذارد. سیگار کشیدن، آلودگی هوا، ورزش نکردن و تغذیه نامناسب از دیگر عوامل تحلیل رفتن و تخریب پوست می باشد. اما بهترین راه حل برای جلوگیری از پیری زودرس  این است که به وسیله ی لیزر که یک روش درمانی زیبایی موثر است پوست را جوان و زنده نگاه داشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهتماسرزرو