سن مناسب برای انجام لیزر موهای زائد «محدودیت ها و عوارض»

محدودیت سنی برای لیزر

محدودیت سنی لیزر


محدودیت سنی در لیزر یکی از مهمترین مواردی است که مشتریان مراکز لیزر با آن رو به رو می شوند. به طور کلی اجرای فرایند لیزر برای رده های سنی به خصوصی از خانم ها و آقایان انجام می شود و استفاده از این خدمات برای کودکان و نوجوانان میسر نیست. رفع موهای زائد با استفاده از فناوری لیزر، عوارض کوتاه مدتی برای افراد به وجود می آورد. اما اگر به شرایط استفاده از لیزر در سنین مختلف توجه نداشته باشید، این عوارض گاها شدیدتر شده و محدودیت های زیادی برای اپراتور به وجود می آید. از این رو باید به این مولفه های مهم برای اقدام به انجام لیزر موهای زائد دقت داشته باشید.

سن مناسب برای انجام لیزر موهای زائد

برای انجام فرایند لیزر باید به رده سنی افراد نیز دقت داشته باشید. شما از سن 14 سالگی می توانید، برای از بین بردن موهای زائد بدن خود اقدام کنید. افراد از این رده سنی بالاتر اغلب بهترین نتیجه گیری را از انجام لیزر موهای زائد به دست می آورند. کارشناسان و پزشکان مربوط به این حوزه بهترین سن برای انجام موهای زائد را پس از سنین بلوغ می دانند.

اگر دقیقا در سن بلوغ از این خدمات زیبایی استفاده کنید، عارضه های پس از انجام این فرایند درمانی بیشتر می شود. به همین خاطر برخی از مشتریان رفع موهای زائد خود را با فناوری لیزر به بعد از سنین 18 سالگی موکول می کنند.

محدودیت سنی برای لیزر موهای زائد

عوارض لیزر در سنین مختلف با هم متفاوت است. البته این روش رفع موهای زائد محدودیت سنی خاصی ندارد و همه افراد به سهولت از آن استفاده می کنند. برخی از خانم های مسن نیز در این زمینه دغدغه هایی دارند. لیزر موهای زائد در سنین بالا گاها سبب ضخیم تر شدن موها می شود. با این وجود بسیاری از خانم ها و آقایان مسن از روش لیزر موهای زائد به عنوان یک روش دائمی و مطمئن برای از بین بردن موهای بدن خود استفاده می کنند.

بهترین سن برای لیزر موهای زائد

لیزر از چه سنی مناسب است

چگونه برای لیزر موهای زائد در سنین مختلف آماده شویم؟

لیزر در پیری دردسرهای رفع موهای زائد را به کلی حذف می کند. البته در این سنین باید به رنگ موهای زائد دقت داشته باشید. لیزر مو بیشتر برای از بین بردن موهای مشکی و تیره کارایی دارد. ممکن است اشعه لیزر بر موهای خاکستری و سفید بدن شما تاثیرگذار نباشد.

این روزها محدودیت سنی در لیزر تنها مربوط به رده سنی کودکان می شود و در رابطه با افراد مسن تقریبا محدودیت خاصی وجود ندارد.

عوارض لیزر موهای زائد در سنین مختلف

محدودیت سنی لیزر به دلیل ایجاد عوارض بالای استفاده از این محصولات مورد توجه قرار گرفته است. التهابات پوستی و قرمزی بخش هایی از پوست بدن یکی از مهمترین عوارض رایج پس از لیزر است که در همه رده های سنی مشاهده می شود. لیزر موهای زائد برای افراد کم سن و سال نیز با چنین عوارضی همراه است.
تاثیرگذاری لیزر در سنین مختلف با در نظر گرفتن شرایط سنی افراد مشخص می شود. تحریک های پوستی در بدن کودکان که پوست نازک تری دارند بیشتر است و این عارضه ها باعث شده که لیزر مو برای کودکان مناسب نباشد.

آیا لیزر موهای زائد برای نوجوانان خطر دارد؟

لیزر در نوجوانی زیر نظر کارشناسان حرفه ای این حوزه عوارضی ندارد. این فرایند طبی و درمانی در سنین پایین گاها سبب تغییر رنگ دانه های پوست بدن می شود. به همین خاطر توصیه می شود که از خدمات لیزر موهای زائد پس از دوره نوجوانی استفاده کنید. بهتر است والدین نوجوانان برای استفاده از این خدمات در سنین نوجوانی به محدودیت سنی لیزر دقت داشته باشند. در این صورت بهره بری بیشتری از این خدمات خواهید داشت.

آیا لیزر برای کودکان خطر دارد؟

لیزر زیر 18 سال در خصوص بچه هایی که خال مویی دارند، اصلا توصیه نمی شود. این عارضه های پوستی در اثر لیزر موهای زائد تشدید می شود. ایجاد تیرگی و لکه های تیره و روشن بر روی پوست کودکان از مهمترین عارضه های استفاده از این خدمات برای کودکان و نوجوانان است. کبودی سطح پوست کودک نیز از مهمترین عوارض استفاده از خدمات لیزر برای این رده های سنی است.

مناسب ترین سن لیزر موهای زائد

حداقل و حداکثر سن مناسب برای لیزر

لیزر در سنین مختلف با محدودیت ها و عارضه های به خصوصی همراه است که باید حتما پیش از استفاده از این خدمات درمانی با این موارد آشنایی داشته باشید. از دیگر عارضه های این فرایند برای کودکان، آکنه های پوستی هستند که در بخش های مختلف پوست بدن به وجود آمده و سلامت پوست کودک را به خطر می اندازد.

سن چه تاثیری بر اثربخشی لیزر موهای زائد دارد؟

لیزر در سنین مختلف میزان اثر بخشی به خصوصی دارد. هر یک از رده های سنی که از خدمات لیزر موهای زائد استفاده کنند، بسته به شرایط بدنی، رنگ موها و شرایط هورمونی مربوطه از مزایای این خدمات بهره مند می شوند. در صورتی که موهای زائد بدن شما سفید و خاکستری شوند، دیگر اشعه لیزر بر آن ها تاثیر نمی گذارد. لیزر موهای زائد برای نوجوانان نیز خطری به دنبال ندارد. با این وجود توصیه می شود پس از سن بلوغ از این فرایند درمانی استفاده کنید. افراد زیر 18 سال تنها زیر نظر پزشک معالج قادر به استفاده از این خدمات خواهند بود. با این روش های درمانی، رویش موهای زائد در همه رده های سنی متوقف می شود.

جمع بندی

در این بخش در خصوص استفاده از فناوری مدرن لیزر برای رده های سنی مختلف اطلاعاتی را بررسی کردیم که به شما کمک می کنند استفاده بهتری از این خدمات بهداشتی و درمانی داشته باشید. برای بررسی این مولفه به ارزیابی واکنش پوست افراد در سنین مختلف در برابر اشعه لیزر پرداختیم و خطرات این فرایند را در رده های سنی نوجوانان و کودکان ارزیابی کردیم. با در نظر گرفتن این فاکتورهای مهم بهتر می توان برای استفاده از این خدمات در دنیای امروز تصمیم گرفت. با افزایش استقبال از خدمات لیزر موهای زائد باید حتما به این محدودیت ها توجه داشته باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهتماسرزرو