پی آر پی مو بهتر است یا مزوتراپی؟

مزوتراپی مو

مزوتراپی مو یا پی آر پی مو


مزوتراپی مو و پی آر پی از رایج ترین روش های مراقبت از موها و جلوگیری از ریزش مو به شمار می روند. امروزه انتخاب بسیاری از افراد درمان های غیر تهاجمی و غیر جراحی است و برای رویش موها از این شیوه های کم خطر استفاده می کنند. برای استفاده از این روش ها باید حتما با پزشکان و متخصصان پوست و زیبایی مشورت به عمل آورید و نظر آن ها را در این زمینه جویا شوید. به علاوه در نظر گرفتن ویژگی های فردی و اختصاصی برای انتخاب هر روش از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

مزوتراپی مو یا PRP مو

PRP بهتره یا مزوتراپی مو؟

مقایسه PRP و مزوتراپی مو

مزوتراپی مو و پی آر پی هر یک با روش های به خصوصی انجام می شوند. برای رفع ریزش موها باید به ویژگی های هر یک از این روش ها دقت داشته باشید. در خصوص انتخاب روش های مزوتراپی و پی آر پی باید به میزان ریزش موها، الگوی ریزش، شرایط سنی افراد و… توجه کنید. برخی از مهمترین نکات انتخاب این شیوه های درمانی غیر تهاجمی به شرح زیر هستند:

  • روش انجام مزوتراپی اغلب غیر تهاجمی است و با به کارگیری میکروسوزن ها قابل انجام خواهد بود. برای تزریق کوکتل ها و ویتامین ها از این میکروسوزن ها استفاده می شود. در روش درمانی پی آر پی از پلاسمای بدن برای تزریق به پوست استفاده می کنند.
  • سن انجام عمل های زیبایی پی آر پی و مزوتراپی نیز در این زمینه مورد توجه قرار می گیرد. بهترین سن برای انجام هر یک از این عمل های زیبایی غیر تهاجمی، بالای 18 سال است.
  • نوع کاربرد هر یک از روش های پی آر پی و مزوتراپی تفاوت هایی در میان این روش ها به وجود می آورد. از نظر عملکرد و کاربرد، پی آر پی بهتر از مزوتراپی است.
  • آمادگی های لازم برای انجام هر یک از این فرایندهای درمانی با هم متفاوت هستند. شرایط انجام هر یک از این شیوه ها بسیار ساده است و دشواری چندانی ندارد. در خصوص انجام پی آر پی باید از برخی داروها استفاده کنید. برای انجام مزوتراپی مو باید حتما شب قبل موهای خود را بشویید و از روغن و مواد مراقبتی مو استفاده نکنید.

روش انجام مزوتراپی مو

مزوتراپی مو یک روش غیر تهاجمی است که با استفاده از ابزارهای خاص مورد استفاده قرار می گیرد. ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها از مهمترین مواد مورد استفاده در روش انجام مزوتراپی مو هستند. در این زمینه از اسید هیالورونیک هم استفاده می شود که کیفیت انجام کار را به شدت ارتقا می دهد.

این مواد به تقویت رویش موها کمک می کنند. انجام این فرایند درمانی هیچ محدودیت سنی برای افراد ندارد؛ به این ترتیب همه افراد در بازه های سنی بین 18 تا 65 سال از این روش استفاده می کنند. به طور کلی هر فرد بدون داشتن مشکل زمینه ای به سهولت از این روش های درمانی استفاده خواهد کرد. برخی از کارشناسان انجام این روش های درمانی را بعد از سن 65 سال موثر نمی دانند.

مزایای مزوتراپی

مزوتراپی مو یکی از روش های درمانی کلینیکال برای پیشگیری از ریزش موها است و با مزایای زیر شناخته می شود:

  • مزوتراپی و پی آر پی مو هر دو از روش های بی خطر و امن در عرصه های زیبایی و سلامت مو به شمار می روند.
  • این فرایند بدون نیاز به انجام جراحی های سخت و سنگین انجام می گیرد.
  • برای انجام جلسات مزوتراپی مو تقریبا 30 دقیقه وقت لازم است که در زمان مراجعین صرفه جویی می کند.
  • این فرایند بدون درد و خون ریزی انجام خواهد شد و درد زیادی برای مراجعین به همراه ندارد.

معایب مزوتراپی

مزوتراپی مو علاوه بر مزایای بی شمار معایبی نیز به دنبال دارد که برخی از آن ها را در زیر مشاهده می کنید:

  • این روش درمان سبب ایجاد حالت تهوع در افراد می شود.
  • برخی از مراجعین تجربه تورم و خارش پس از انجام مزوتراپی مو دارند.
  • با استفاده از این روش احتمال ایجاد عفونت افزایش می یابد.

روش انجام پی آر پی PRP مو

مزوتراپی مو و روش انجام پی آر پی اغلب بسیار ساده انجام می شوند؛ انجام این دو روش همواره تفاوت هایی با یکدیگر دارد. فرایند پی آر پی مو اغلب برای پرپشت شدن بخش هایی از موهای سر مورد استفاده قرار می گیرد. این روش طبیعی با استفاده از پروتئین های موجود در پلاسمای مو انجام می شود. اپراتورها در این فرایند از دستگاه سانتریفیوژ نیز استفاده می کنند که کیفیت کار را افزایش می دهد. در درمان پی آر پی مو حداقل سه جلسه برای افراد در نظر گرفته می شود.

درمان پی آر پی برای رفع ریزش موهای ژنتیکی و غیر ژنتیکی کارایی خواهد داشت. PRP گاها با درمان های کاشت مو ترکیب می شود که کیفیت مراقبت مو را تشدید می کند. با استفاده از این روش ضخامت موها نیز به تدریج افزایش می یابد. بدن همه افراد مواد و پروتئین های مورد استفاده در روش PRP را به سهولت جذب می کند.

روش انجام مزوتراپی مو

مزایا و معایب روش مزوتراپی مو

مزایای پی آر پی

مزوتراپی مو و پی آر پی دو روش تاثیرگذار در زمینه مراقبت و رویش مو هستند. هر یک از این روش ها مزایای خاص خود را برای مراقبت از موها به دنبال دارند. از مزایای روش پی آر پی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این روش درمان بدون نیاز به جراحی قابل اجرا است.
  • سهولت و راحتی انجام پی آر پی توسط اپراتورها کیفیت استفاده از این روش ها را افزایش می دهد.
  • ترمیم موها با استفاده از این روش در سریع ترین زمان ممکن انجام می گیرد.

معایب پی آر پی

اگر از روش های درمانی مزوتراپی مو و پی آر پی به درستی استفاده شود، هیچ عارضه ای در بدن به وجود نمی آورند. اما در صورت استفاده غیر اصولی معایب زیر به وجود خواهند آمد:

  • ایجاد عفونت در سطح پوست
  • ایجاد واکنش های آلرژیک در مقابل مواد بی حس کننده
  • ایجاد آسیب های بافتی در بخش های مختلف
  • ایجاد درد در محل تزریق
  • ایجاد آسیب در برخی رگ های خونی در اثر استفاده غیر اصولی از سوزن
  • ایجاد بافت اسکار

هزینه انجام مزوتراپی مو و پی آر پی مو

هزینه انجام دو روش مزوتراپی مو و پی آر پی مو می تواند نقش تعیین کننده ای در انتخاب افراد داشته باشد. به طور معمول روش پی آر پی مو گران‌تر از مزوتراپی مو است و می‌توان روش مزوتراپی برای موها را مقرون‌ به‌ صرفه‌ تر در نظر گرفت.

برای اطلاع از هزینه های مزوتراپی مو در کلینیک مهر می توانید از طریق شماره های نوبت دهی داخل سایت اقدام فرمایید و همچنین از دکتر متخصص پوست و مو در اهواز مشاوره دریافت نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهتماسرزرو