مراحل انجام لیزر موهای زائد بدن و صورت چگونه است؟

مراحل مختلف لیزر موهای زائد

مراحل لیزر موی زائد


از لیزر برای پاکسازی موهای بدن استفاده می شود که در هر نقطه ای از بدن می توان به کار رود. تنها فرقی که دارد قسمت های مختلف بدن نیاز به تعداد جلسات متفاتی دارد تا نتیجه مورد نظر به دست آید. معمولا بیشترین مراحل انجام لیزر موهای زائد در بانوان مراجعات مربوط به لیزر موهای ناحیه تناسلی، بیکینی و صورت می باشد و این آمار در آقایان مربوط به نواحی موهای پشت گردن، کمر، خط ریش و زیر بغل است.

در حالت کلی استفاده از لیزر دارای فواید متعددی می باشد.از فواید لیزر موهای زائد می توان به سریع بودن، انعطاف پذیر و موثر برای پاکسازی موهای بدن اشاره نمود. به طوری که در مدتی کمتر از یک ساعت و تنها در یک جلسه امکان لیزر کل بدن وجود دارد. مراحل لیزر موهای زائد باید تا زمان رفع و یا کاهش محسوس موهای زائد، بدون در نظر گرفتن ناحیه تحت درمان ادامه یابد.

چگونگی لیزر موهای زائد بدن

در حقیقت به پرتوهای نور متمرکز شده لیزر گفته می شود، که با طول موج معینی برای کارهای تعیین شده، استفاده می گردد. بسته به نیازی که دارید می توان از این پرتوها در کاربری های متعددی استفاده نمود. همان طور که می دانید در ریشه مو رنگدانه ای وجود دارد که با شروع رشد موها فعال شده و بدنه تار مو را تیره رنگ می کند. تاثیر لیزر نیز دقیقا بر روی این قسمت از ریشه موها است، به عبارتی لیزر موجب نابودی ریشه موها می گردد.

 

در حالت کلی هر چه موها ضخیم تر بوده و رنگ تیره تری نیز داشته باشند، اثربخشی لیزر بر آنها بیشتر خواهد بود. بهتر است اشاره کنیم به دلیل رنگ روشن پوست بدن، لیزر بر روی پوست تاثیر نداشته و آن را نمی سوزاند. حتما شما نیز دریافتید که با توجه به مطالب ذکر شده بهترین کاندیدای انجام لیزر، افرادی هستند که پوستی روشن و موهایی تیره و ضخیم دارند.

لیزر موهای زائد صورت

پوست صورت بسیار حساس است که برای حذف موهای زائد آن می توان از لیزر استفاده کرد. لیزر می تواند این کار را با ایمنی بیشتری انجام دهد. البته این روش ممکن است در صورت استفاده در ناحیه زیر ابرو به چشم ها آسیب برساند ولی برای ناحیه بین ابروها مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

استفاده از روش های دیگر به جز لیزر از قبیل وکس، موچین و یا بند انداختن ممکن است تراکم و ضخامت موها را در ناحیه صورت افزایش دهد. این قبیل کارها فرایند خونرسانی به پوست را تسریع کرده و در نتیجه موهای زائد این بار با سرعت بیشتری رشد خواهند کرد.

استفاده از تیغ اصلاح نیز برای بانوان اصلا مناسب نیست زیرا استفاده از تیغ می تواند زخم هایی ایجاد کند که اثر آنها به صورت دائمی بر روی پوست بر جای بماند. علاوه بر این، ماندگاری این روش نیز زیاد نیست و پس از 3 و یا حداکثر 4 روز دوباره موها با ضخامت بیشتری رشد خواهند کرد.

تعداد جلسات لیزر صورت

درست است که موهای زائد صورت مانند موهای دست ها سرسخت می باشند ولی لیزر آنها کار زمانبری نیست. ممکن است صرف 5 تا نهایتا 10 دقیقه برای جلسات کافی باشد ولی باید این کار را در جلسات بیشتری انجام دهید. پیشنهاد می شود در حالت کلی لیزر موهای صورت به مدت 6 تا 12 جلسه انجام بگیرد و بین هر کدام از جلسات نیز فاصله 2 تا 4 هفته ای در نظر بگیرید.

همچنین توجه داشه باشید برای برای گذراندن مراحل لیزر موهای زائد باید به مراکز تخصصی لیزر مو بدن مراجعه نمایید.کلینیک لیزر مهر اهواز از معتبرترین مراکز لیزر موهای زائد در کیانپارس اهواز می باشد. شما می توانید برای استفاده از خدمات با کیفیت به این کلینیک مراجعه کنبد.

آیا لیزر موهای زائد صورت و بدن درد دارد؟

به هنگام لیزر میزان درد احساس شده به آستانه تحمل افراد و محل لیزر بستگی دارد. در مورد ناحیه صورت می توان گفت که در قسمت های جلوی گوش، ناحیه پایین صورت و پشت لب دردی احساس نخواهید کرد. البته لیزر قسمت پیشانی صورت در جلسات اول ممکن است قدری دردناک باشد ولی به تدریج از میزان درد کاسته خواهد شد. البته می توان از داروهای ضد درد و یا کرم های بی حس کننده برای کاهش میزان درد در مراحل لیزر بدن استفاده نمود.

اثربخشی لیزر به چه میزانی است؟

بر اساس اعلام سازمان FDA امریکا از لیزر می توان به عنوان روشی دائمی و موفق پاکسازی موهای بدن نام برد. بر اساس تحقیقات انجام گرفته از سوی این سازمان با یک دوره پاکسازی موهای بدن توسط لیزر تقریبا 70 درصد موهای زائد از بین خواهند رفت، این میزان حتی ممکن است در برخی مواقع به 90 تا 95 درصد نیز افزایش یابد. درصد ناچیز باقیمانده را نیز می توان با ادامه جلسات به صورت سالانه از بین برد.

انواع دستگاه های لیزر موهای زائد بدن

دستگاه های لیزر امروزی به دلیل کیفیت بالایی که دارند نتایج مطلوبی ارائه می دهند که شما را شگفت زده خواهند کرد. برند های زیادی در این خصوص دست به تولید دستگاه لیزر زده اند. اما در بین همه این کمپانی ها کندلا و دکا با دستگاه های با کیفیتی که تولید می کنند بیشتر مشهور هستند.

لیزر موها می تواند با دستگاه های مختلفی انجام بگیرد که در ادامه به انواع دستگاه های لیزر اشاره می کنیم :

  1. دستگاه IPL: این دستگاه دارای انواع مختلفی است و اثربخشی آن با استفاده از نور و فرکانس رادیویی به صورت هم زمان می باشد. برای پوست های حساس و موهای زائد کم رنگ کاربری بیشتری دارد.
  2.  دستگاه ND-YAG: این دستگاه متداول ترین نوع می باشد که برای کاربری های دیگری نیز می تواند به کار رود.
  3.  دستگاه دایود: نحوه کار این دستگاه به صورت پالسی است که طول آنها نیز از امکان تنظیم برخوردار است. کار با این دستگاه تنها برای افراد متخصص پیشنهاد می گردد و از سپردن آن به اپراتور باید خودداری گردد؛ زیرا امکان بروز سوختگی وجود دارد.
  4. دستگاه الکساندرایت: در بین انواع دستگاه های لیزر، الکساندرایت پیشرفته ترین نوع محسوب می گردد. بارزترین خصوصیت این دستگاه تنظیم طول موج و انرژی مورد نیاز برای رفع هر نوع مو عنوان شده است. این دستگاه می تواند برای انواع پوست ها به کار رود.

مرکز لیزر مهر اهواز مجهز به 5 دستگاه الکساندرایت آمریکایی (کندلا و سایناشور) می باشد.

مراحل لیزر بدن چندان زیاد و طولانی نیست و در صورت نیاز در همان روز لیزر می توان از کرم ها و یا پمادهای بی حسی موضعی برای کاهش درد استفاده کرد. البته این کار لزوم چندانی ندارد زیرا درد زیادی حس نخواهد شد.

نکات مهم در لیزر

از نکات مهم در لیزر موهای زائد بدن می توان به این موضوع اشاره نمود که، باید از چند روز قبل از جلسه اول لیزر دست به کار شوید. لازم است چند روز قبل موهای محلی که تحت لیزر قرار خواهد گرفت، اصلاح گردد. البته برای این کار نباید از اپیلاسیون و یا وکس استفاده کنید. در این روش ها موها از ریشه کشیده می گردد و در حقیقت ریشه ها از بین می روند. همان طور که می دانید در لیزر موها، این فولیکول های ریشه موها هستند که تحت لیزر قرار می گیرند.
در زمان انجام لیزر توصیه اکید می گردد که از عینک مخصوص استفاده شود زیرا نور لیزر می تواند به چشم ها آسیب بزند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهتماسرزرو