فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد چقدر باید باشد؟

فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد

زمان جلسات لیزر موهای زائد


از بین بردن موهای زائد بدن چالشی در بین افراد جامعه می باشد، که چند وقتی است روشی نوینی در این خصوص پدید آمده است. لیزر موهای بدن امروز دیگر به روشی تقریبا عادی تبدیل شده که می تواند شما را از شر موهای زائد بدن خلاص نماید. دوام این روش در مقایسه با روش های سنتی از جمله اپیلاسیون، وکس، موچین و … بیشتر است ولی میزان اثربخشی آن به فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد و همچنین به خود فرد بستگی دارد.
انواع دستگاه لیزر برای از بین بردن موهای زائد طراحی و تولید شده اند که هر کدام از آنها ویژگی های خاصی دارند. برای انتخاب بهترین دستگاه لازم است به مواردی چون نوع، ضخامت و تراکم موها و نیز نوع پوستی که دارید و ناحیه ای که قرار است تحت لیزر قرار بگیرد، توجه نمایید. به طور مثال دستگاه کندلاالکس برای افرادی که پوستی روشن با موهای تیره دارند، مناسب تر خواهد بود.
پیشنهاد می کنیم قبل استفاده از لیزر تمام بدن با یک پزشک متخصص در زمینه پوست و مو مشاوره کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. همان طور که می دانید این دستگاه ها غالبا قسمت ملانین موها را هدف قرار داده و ریشه موها را تضعیف کرده و در نهایت با از بین بردن استحکام شان، آنها را از بین می برند. با مراجعه به پزشک می توانید از اقدامات احتیاطی قبل از لیزر و خطرات احتمالی مطلع گردید.

فرایند از بین بردن موهای زائد توسط لیزر در چندین جلسه انجام می گیرد که تعداد جلسات در افراد مختلف، متفاوت است. یکی از سوال های متداول بین مراجعین به مراکز لیزر این است که فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد چقدر باید باشد؟ برای پاسخ به این سوال باید عوامل متعددی را در نظر بگیرید. پس با ما همراه باشید.

فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد | لیزر مهر

فاصله بین جلسات لیزر مو زائد | لیزر مهر

چرخه مو و عوامل تاثیرگذار بر آن

پایه تمامی خدمات کلینیک ها نظیر از کلینیک لیرز مهر اهواز در دست کاری چرخه رشد موها و ایجاد تاخیر در آن ها می باشد. هر میزانی تاخیر ایجاد شده بیشتر باشد شما کارتان را به خوبی انجام داده اید. برای درک بهتر در ادامه شما را با مراحل رشد مو و چرخه آن آشنا می کنیم.

  • آناژن: برای رشد مو، سلول های آن تقسیم شده و سلول های جدید به وجود می آیند. بسته به ناحیه رویش مو این فاز می تواند تا 6 سال ادامه داشته باشد که آناژن نامیده می شود. هر قدر این مرحله به طول بیانجامد رشد آنها نیز بیشتر خواهد بود.
  •  کاتاژن: در این مرحله که فاز بینابینی نیز به آن گفته می شود رشدی اتفاق نمی افتد. فرایند تغذیه موها در این مرحله به پایان می رسد و گردش خون در آن قطع می گردد؛ لذا موها باید قبل از رسیدن به این مرحله احیاء شوند.
  •  تلوژن: در این فاز موها استراحت کرده و مدتی در این فاز می مانند. رشد سلول های اپیدرمی برای پوشش فولیکول مو، در این مرحله انجام می گیرد. این پوشش به استحکام ریشه موها کمک می کند.
  •  آناژن اولیه: ریختن موها در این فاز رخ می دهد که در آن موهایی که در فاز تلوژن می باشند از فولیکول جدا می گردند.

فاصله بین جلسات لیزر

با علم به مراحل رشد موها، حال می توان به اهمیت فاصله جلسات لیزر موهای زائد پرداخت. بر اساس نظر بسیاری از متخصصین پوست، در صورتی که موها در مرحله آناژن قرار داشته باشند، اثر بخشی لیزر بر روی آنها بیشتر خواهد بود. به دلیل اینکه لیزر موهای بدن بر روی ملانین فولیکول مو تاثیر می گذارد و در این فاز ملانین حداکثر مقدار خود را دارد. در فاز کاتاژن به دلیل توقف رشد موها و کاهش میزان ملونین اثربخشی لیزر کمتر خواهد بود. در نهایت موهایی که در مرحله تلوژن قرار دارند نیز حداقل آسیب را از لیزر می بینند.
با توجه به مطالب ارائه شده فاز آناژن بهترین زمان ممکن برای استفاده از خدمات لیزر موهای بدن می باشد. بر این اساس بعد از جلسه اول لیزر تقریبا چند هفته باید صبر کنید تا جلسه بعدی را انجام دهید. طی این چند هفته موهای جدیدی به فاز آناژن می رسند و با ادامه درمان نتیجه بهتری عایدتان خواهد شد. تکرار جلسات نیز تا زمانی که نتایج رضایت بخش به دست آید، ادامه می یابد.

کلینیک لیزر در کیانپارس اهواز ارائه دهنده بهترین خدمات پوستی نظیر از لیزر موهای بدن، فیشیال و … می باشد. شما می توانید با مراجعه به این مرکز از بهترین خدمات با کمترین قیمت استفاده نمایید.

همچنین بخوانید:

فواید لیزر موهای زائد کل بدن برای آقایان و بانوان

فاصله بین جلسات لیزرموهای زائد

فاصله زمانی بین جلسات لیزر موهای زائد

تعداد جلسات مورد نیاز برای لیزر موهای بدن

به طور کلی تعداد جلسات مراجعه برای افراد مختلف و برای نواحی مختلف متفاوت است. در این بخش با توجه به نیاز و نتیجه به دست آمده در لیزر موهای بدن به توضیح این موارد می پردازیم.

  •  بر اساس نیاز بدن: موهای بدن هر فرد با سرعت متفاوت تری نسبت به دیگران رشد می کنند و البته حجم متفاوتی نیز دارند. برای اثربخشی بهتر باید این موارد را در نظر گرفته و با مشورت پزشک فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد را تعیین کنید.
  • بر اساس ناحیه ای که در نظر دارید : مسلما رشد و حجم موها در برخی از قسمت های بدن بیشتر از دیگر قسمت ها می باشد. به عنوان مثال در بانوان نواحی زیر بغل، خط بیکینی، پاها و صورت جزو قسمت هایی هستند که نیاز به جلسات کمتری دارند. معمولا 4 تا 6 جلسه استفاده از خدمات لیزر برای این نواحی کافی خواهد بود.
  •  بر اساس نتیجه مورد انتظار : معمولا افرادی که به مراکز انجام خدمات لیزر مراجعه می کنند، هدف شان از بین بردن موهای زائد به صورت کلی است؛ ولی هستند افرادی که کاهش حجم موها برای آنها کفایت کند. در این صورت نیازی به انجام جلسات بیشتر برای آنها نیست. برای درک بهتر، لیزر موهای صورت در آقایان را مثال می زنیم. معمولا آقایان برای صورت شان درخواست لیزر برای یک تا دو جلسه می کنند. هدف اصلی این عده تنها کاهش حجم موها در ناحیه ریش است تا به جای از بین رفتن کامل موهای صورت، تنها حجم موها در این ناحیه کاهش یابد. به این شیوه علاوه بر اصلاح راحت، همچنان موهای طبیعی ریش را تجربه خواهید نمود.

سخن پایانی

به طور کلی نمی توان فاصله مشخصی برای فاصله جلسات تعیین نمود. به عبارت دیگر طول درمان می تواند به ضخامت ریشه موهای فرد بستگی داشته باشد. اما پوست شما از هر نوعی که باشد و موهایتان هر ضخامت و رنگی که داشته باشند، مطمئنا استفاده از انواع دستگاه لیزر می تواند شما را به نتیجه دلخواه تان برساند. در این خصوص باید صبور باشید و دلسرد نشوید زیرا لازم است برای از بین بردن موهای بدن از برنامه مشخصی پیروی نمایید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهتماسرزرو