چگونه از پوست چرب مراقبت کنیم؟

مراقبت از پوست چرب چگونه است

مراقبت از پوست چرب صورت


گروه های مختلف پوستی هر یک ویژگی های خاص خود را دارند و شرایط مراقبت از آن ها منحصر به فرد است. در این میان مراقبت از پوست چرب خانم ها و آقایان برای پیشگیری از ایجاد جوش و آکنه حائز اهمیت خواهد بود. در این فرایند نگهداری، از انواع مواد و لوسیون های مخصوص پوست چرب استفاده می شود. به علاوه رعایت برخی باید و نبایدها در خصوص نگهداری از این گروه پوستی ضرورت دارد. در این زمینه پیش از هر چیز باید به روش های مراقبتی و نحوه تشخیص میزان چربی پوست بپردازیم. با ما همراه باشید تا با به روزترین تکنیک های نگهداری از پوست چرب آشنا شوید.

نگهداری از پوست چرب چگونه است؟

شست و شوی صورت با شوینده مناسب پوست چرب

 مراقبت از پوست های چرب

پوست های چرب اغلب نیاز به مراقبت بیشتری دارند؛ در صورت عدم نگهداری درست و اصولی از این گروه های پوستی باید منتظر پیامدهای ناخوشایند آن اعم از جوش باشیم! در خصوص مراقبت از پوست چرب پیش از هر چیز باید به روتین مراقبتی خود دقت داشته باشید. در این زمینه استفاده از یک آبرسان مناسب برای تامین نیازهای پوست چرب اهمیت دارد. به علاوه استفاده از لوسیون های بهداشتی و آرایشی نیز نقش کمک کننده ای ایفا می کند. این لوسیون ها با مقادیر قابل توجهی آب تولید شده و برای کاهش میزان چربی پوست بسیار موثر خواهند بود.

برای بهبود نگهداری از پوست چرب باید حتما از یک مرطوب کننده سبک نیز در برنامه روزانه خود استفاده کنید. با این روش درصد چربی پوست شما کنترل می شود. این کرم ها حاوی موادی برای کاهش میزان چربی پوست هستند و به ایجاد تعادل در نواحی مختلف پوست شما می انجامند. برای انتخاب هر یک از محصولات مراقبتی پوست باید به برچسب فاقد روغن یا مخصوص پوست چرب بر روی آن ها دقت داشته باشید.

تشخیص پوست چرب

برای مراقبت از پوست چرب باید به روش های تشخیص این گروه های پوستی دقت داشته باشید. ظاهر پوست های چرب اغلب براق تر از گروه های پوستی خشک و متعادل است. این براقیت گاها سبب ناراحتی برخی از آقایان و خانم ها می شود. اغلب افراد تلاش می کنند این براقیت را با استفاده از محصولات پوستی مناسب از بین ببرند. به جرعت می توان گفت مهمترین عامل چرب شدن پوست افراد، وراثت است. در پوست های چرب اغلب یک لایه اضافی چربی وجود دارد که بر ظاهر شما تاثیر می گذارد.

برای نگهداری از پوست چرب خود باید به شرایط جوی و آب و هوایی، هورمون های بدن و سایر عوامل تاثیرگذار بر میزان چربی پوست دقت داشته باشید. با شناخت نوع و گروه پوستی خود بهتر می توانید برای مراقبت از آن برنامه ریزی داشته باشید.

دلایل چرب بودن پوست

برای بهبود مراقبت از پوست چرب حتما باید به دلیل چربی پوست خود نیز دقت داشته باشید. اگر این چربی به صورت وراثتی از والدین به شما منتقل شده باشد، کنترل آن تنها با استفاده از راهکارهای بهداشتی میسر خواهد بود. اما در صورتی که عوامل زیر در ایجاد چربی در پوست دخالت داشته باشند، با کنترل یا رسیدگی به آن ها قادر به بهبود وضعیت پوستی خود خواهید بود:

  • ایجاد منافذ زیاد در سطح پوست یکی از این عوامل است که در اثر بالا و پایین رفتن وزن، افزایش سن و سال، زایمان و… به وجود می آید. این منافذ زیاد محل تجمع میزان قابل توجهی چربی در پوست صورت شما است.
  • استفاده از محصولات پوستی اشتباه نیز به افزایش میزان چربی در پوست شما کمک می کند. به همین خاطر در زمان خرید این محصولات باید حتما به گروه پوستی خود دقت داشته و در این رابطه با کارشناسان فروش مشورت کنید.
  • سن و سال افراد نیز بر میزان چربی موجود بر لایه های پوستی تاثیر می گذارد. با افزایش سن کلاژن سازی در سطح پوست از بین می رود. در نتیجه تعادل در میزان چربی و خشکی پوست نیز حذف می شود. به همین خاطر در سنین بالاتر باید بیشتر به مراقبت های پوستی دقت داشته باشید.
  • برای نگهداری از پوست چرب باید همواره به محل زندگی خود و ویژگی های جوی و آب و هوایی آن دقت داشته باشید.
راه مراقبت از پوست چرب

منافذ باز در پوست چرب

راه های نگهداری و مراقبت از پوست چرب

برای مراقبت از پوست چرب روش ها و راهکارهای متعددی از سوی دکتر متخصص پوست و مو و کارشناسان مربوطه پیشنهاد می شود. برخی از این روش ها در بلند مدت چربی پوست را کنترل می کنند و برخی در زمان کوتاه تری به نیازهای شما پاسخ می دهند. این موارد را در زیر مشاهده می کنید:

  • پیش از هر چیز برای حذف میزان چربی اضافه پوست خدمات پاکسازی و فیشیال پوست در اهواز مورد توجه قرار می گیرند. در فرایند پاکسازی پوست بسیاری از مشکلات و ایرادات پوستی شما حذف می شوند. اگر در اثر چربی بالای پوست جوش یا آکنه ای ایجاد شده باشد، این مشکلات نیز در جلسات پاکسازی از بین می روند. به علاوه استفاده از این روش های درمانی در طولانی مدت به کنترل دائمی میزان چربی پوست می انجامد.
  • برای نگهداری از پوست چرب باید همواره از یک رژیم غذایی مناسب استفاده کنید. وجود گروه های مختلف مواد غذایی در رژیم غذایی شما می تواند نتایج رضایت بخشی در خصوص مراقبت از پوست های چرب به همراه داشته باشد.
  • محافظت از پوست در برابر اشعه آفتاب نیز یکی از مهمترین راهکارهای مراقبتی در این حوزه به شمار می رود. در این زمینه استفاده از یک کرم ضد آفتاب مناسب پوست چرب نیز اهمیت دارد که سبب حفظ کنتراست و وضعیت پوستی شما می شود.
  • برای داشتن یک پوست خوب و فاقد چربی باید همواره به حالات روحی خود نیز توجه کرده و از هر گونه استرس به دور باشید.

بخوانید: همه چیز درباره ی کلاژن سازی پوست

نبایدها برای پوست های چرب

در خصوص مراقبت از پوست چرب حتما باید برخی محدودیت ها را رعایت کنید! در نظر گرفتن نبایدهای نگهداری از پوست چرب به شما کمک می کند که از افزایش میزان چربی در لایه های پوستی خود پیشگیری کنید. این موارد را در زیر مشاهده می کنید:

  • پیش از هر چیز نباید از محصولات مراقبتی پوست بیش از حد استفاده کنید. استفاده بیش از حد این مواد نتیجه وارونه به همراه دارد و پوست شما را چرب تر از همیشه خواهد کرد.
  • در این زمینه از قرارگیری در برابر نور مستقیم خورشید در ساعات اولیه صبح خودداری کنید. نور خورشید می توانید آثار مخربی بر پوست صورت شما داشته و چربی آن را تشدید کند.
  • در بخش بعدی استفاده از مرطوب کننده ها مورد توجه قرار می گیرد؛ اگرچه مرطوب کننده ها همواره برای نگهداری از پوست شما ضرورت دارند. اما استفاده بی رویه از این مواد مراقبتی نتایج معکوس به همراه خواهد داشت.

نتیجه گیری

در این بخش به بررسی روش های نگهداری از پوست چرب و راهکارهای مربوط به این فرایند مراقبتی رسیدگی کردیم. هر یک از این نکات و دستورالعمل ها در طولانی مدت نتایج مثبتی به همراه دارند و شادابی و نشاط پوست شما را به ارمغان می آورند. استفاده از روش های پاکسازی برای مراقبت از پوست های چرب یکی از ساده ترین راهکارها به شمار می رود که شما را در سریع ترین زمان ممکن به نتیجه مطلوب می رساند.

این راهکار نه تنها برای مراقبت از پوست چرب بلکه به زیبایی همه گروه های پوستی در طولانی مدت کمک می کند. در نظر گرفتن نبایدهای مراقبت از این گروه های پوستی نیز سبب حذف عوارض چربی بیش از اندازه خواهد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهتماسرزرو