راه های از بین بردن موهای زائد – قسمت اول

خلاصی از موهای زائد

بهترین روش از بین بردن موهای زائد


مشکل موهای زائد و از بین بردن آنها مختص به افراد خاصی نیست و همه افراد با آن درگیر هستند. رشد این موها می تواند خطراتی از لحاظ تامین بهداشت فردی و جنسی داشته باشد. موهای زائد در نواحی قفسه سینه، کشاله ران، صورت، کمر، اطراف ناف، باسن، گوش و … رشد می کنند و احساس ناخوشایندی در افراد ایجاد می کنند.

آیا شما با راه های از بین بردن موهای زائد آشنا هستید؟ در این مطلب به چند مورد رایج اشاره می کنیم و مزایا و معایب هر کدام را برای آشنایی بیشتر ذکر خواهیم کرد.

اصلاح با تیغ

اصلاح با تیغ روشی سریع، بدون درد، راحت و اقتصادی برای رهایی از موهای زائد در ناحیه صورت می باشد. اصلاح با تیز مختص آقایان نبوده و در برخی مواقع بانوان نیز برای اصلاح صورت خود از این روش استفاده می کنند.

مزایای اصلاح موهای زائد با تیغ

در حالت کلی مزایای اصلاح با تیغ را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  1. لایه بردار پوست: در حقیقت اصلاح موهای زائد صورت با تیغ را می توان نوعی لایه برداری پوست دانست؛ زیرا با این کار سلول های مرده ای که معمولا بر روی پوست وجود دارند از بین رفته و از سطح پوست جدا می شوند.
  2. عدم احساس درد: در صورت اصلاح با تیغ، شما هیچ گونه دردی و یا سوزشی احساس نخواهید کرد.
  3. راحت و ساده: شما می توانید بدون استفاده از لوازم خاص و در هر مکانی از این روش استفاده کنید.
  4. اقتصادی: به دلیل عدم نیاز به لوازم خاص، اصلاح با تیغ روشی بسیار اقتصادی است و تنها تهیه یک عدد تیغ و مقداری کف برای انجام آن کفایت می کند.

معایب تراشیدن موهای زائد با تیغ

اصلاح با تیغ در کنار مزایایی که دارد می تواند مخصوصا برای بانوان معایبی نیز داشته باشد که عبارتند از:

  1. رشد موهای زیرپوستی: در صورت اصلاح صورت با تیغ، موهای زیرپوستی ایجاد می شوند. با تراشیدن موها از ته، سلول های مرده دهانه فولیکول موها را خواهد بست. در این حالت به دلیل عدم راه یابی مو به محیط بیرون، موها به صورت زیر پوستی رشد خواهند کرد.
  2. احتمال آسیب به پوست: تیغ های اصلاح لبه تیزی دارند که در صورت بی احتیاطی، امکان بریدن پوست و آسیب زدن به آن وجود دارد.
  3. ایجاد التهاب در پوست: پوست صورت پس از اصلاح با تیغ قرمز شده و دچار التهاب می گردد. این مشکل در پوست های حساس بیشتر بروز می کند.
  4. ایجاد جوش: ایجاد جوش های سرسفید و یا زیر پوستی از معایب دیگر اصلاح صورت با تیغ است.
  5. انتقال میکروب: پس از مدتی سطح تیغ می تواند محلی برای تجمع باکتری ها و میکروب ها به شمار آید. عدم ضدعفونی کردن تیغ، قبل از استفاده می تواند این میکروب ها را به پوست شما منتقل کند.

لیزر كردن موهای زائد در خانه

لیزر موهای زائد به دلیل محدودیت امکانات، در سال های قبل تنها در مطب ها و مراکز زیبایی و پوست و مو و تحت نظارت متخصص پوست انجام می گرفت. این کار به دلیل مراجعات بسیار به مراکز لیزر، فرایندی هزینه بر بود. البته مرکز لیزر اهواز، لیزر موها را به صورت تخصصی و با قیمتی اقتصادی برای مراجعین انجام می دهد.

اما اکنون دستگاه های کوچکی برای لیزر موهای زائد در خانه، وارد بازار شده است. شما می توانید به جای هزینه های مراجعه به مراکز لیزر، این هزینه را صرف خرید دستگاه های خانگی کنید و برای همیشه راحت شوید.

مزایای استفاده از روش لیزر خانگی تریا

لیزر موهای زائد با استفاده از دستگاه های خانگی از چند جهت می تواند مفید باشد که عبارتند از:

  • مقرون به صرفه
  • قابلیت استفاده از دستگاه توسط خود فرد
  • تامین ایمنی بالا در زمان استفاده
  • عدم ایجاد خراشیدگی و یا سوختگی در پوست

معایب استفاده از روش لیزر خانگی تریا

مسلما هیچ روشی برای رفع موهای زائد بدن، بدون عیب و ایراد نخواهد بود. استفاده از دستگاه های خانگی لیزر نیز می تواند معایب زیر را به دنبال داشته باشد:

  • اثربخشی کمتر به دلیل شدت لیزر کمتر
  • عدم پوشش دهی تمام قسمت های یک ناحیه از بدن
  • به دلیل ضعیف بودن دستگاه امکان باقیماندن مو در برخی نواحی وجود دارد.

وكس كردن یا موم انداختن

از جمله روش های مناسب برای اصلاح موهای زائد در بانوان می توان به وکس مو یا همان موم انداختن اشاره کرد. در این روش با جدا کردن موها از بدن، رشد آنها کاهش یافته و به تدریج کمتر خواهد شد. وکس مو برای کسانی که مشکلات انعقادی و وریدی داشته باشند توصیه نمی شود.

مزایای وكس كردن یا موم انداختن برای از بین بردن موهای زائد

استفاده از وکس مو مزایای خاصی دارد که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. نتایج دراز مدت: در صورت استفاده از وکس می توان تقریبا تا 6 هفته از شیو کردن موهای زائد راحت شد.
  2. رشد کمتر موها و ظریف تر شدن آنها: موهای زائد بدن با هر بار استفاده از وکس متراکم تر می شود. در این روش، موها از ریشه کنده می شوند که این موضوع می تواند به دلیل ضعیف نمودن فولیکول مو، ضخامت موها را نیز کمتر نماید.
  3. روشی سریع و اقتصادی: موم انداختن در زمان کمتری انجام می گیرد و برای آن از مواد کمتری استفاده می شود.
  4. لایه بردار پوست: برخی از موم ها حاوی مقادیر زیادی مرطوب کننده و آنتی اکسیدان هستند. علاوه بر این، با این روش می توان پوست را لایه برداری و پاکیزه نمود.

معایب وكس كردن برای از بین بردن موهای زائد

وکس مو در عین این که برای عده ای خوشایند است ممکن است به دلیل برخی معایب مورد پسند برخی دیگر نباشد. این معایب عبارتند از:

  1. ایجاد سوزش در پوست: پوست صورت بسیار حساس و آسیب پذیر است. موم انداختن در ناحیه صورت موجب ایجاد سوزش و قرمزی شده و پوست را تحریک خواهد کرد.
  2. ایجاد درد: استفاده از وکس مو برای کسانی که آستانه تحمل کمتری دارند، خوشایند نخواهد بود.
  3. عدم استفاده در شرایط خاص پوستی: این شیوه از رفع موهای زائد را نمی توان برای همه افراد استفاده کرد. افرادی که شرایط خاص پوستی دارند و یا به بیماری پوستی خاصی مبتلا هستند باید با پزشک خود در این خصوص مشورت کنند.
  4. عدم فعالیت در محیط های باز بعد از استفاده از موم صورت: پس از استفاده از موم برای موهای صورت بهتر است تا چند روز در فضاهای باز فعالیت نکنید؛ زیرا با قرار گرفتن در چنین محیط هایی امکان آلودگی پوست به دلیل آلودگی های محیطی وجود دارد.
  5. ایجاد خونریزی خفیف و یا کبودی موقت: در وکس مو ممکن است به دلیل کشیده شدن سطح پوست و منافذ باز، کبودی هایی ایجاد گردد. البته این مشکل بسیار محدود، کوچک و موقتی خواهد بود.

راه های دیگر از بین بردن موهای زائد را در اینجا بخوانید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهتماسرزرو