علت و درمان جوش زدن بعد از لیزر موهای زائد

جوش زدن بعد از لیزر صورت

علت و درمان جوش زدن بعد از لیزر صورت


جوش زدن بعد از لیرز می تواند برای شما رنج آور باشد. به این علت که پوست صاف و بدون جوش، دو عامل مهم در زیبایی و جذابیت شخصی هستند. پوست صاف، نشانه سلامتی و تغذیه مناسب بدن است و همچنین به شما اعتماد به نفس بیشتری می‌دهد. به همین خاطر درمان جوش بعد از لیزر مو های زائد و  پیدا کردن علت جوش زدن بعد از لیزر مو های زائد از اهمیت ویژه ای بر خوردار است.

استفاده از لیزر در رفع موهای زائد صورت بانوان می‌تواند بهبودی قابل توجهی در زیبایی و بافت پوست صورت داشته باشد. همچنین این روش باعث کاهش نیاز به استفاده از روش‌های سنتی و دردناک مثل شمعکشی و استفاده از تیغه‌های حلاقی می‌شود.

لیزر صورت بانوان در اهواز جهت رفع موهای زائد موهای زائد صورت بانوان و آقایان  دارای تجهیزات پزشکی مدرن و قابل اعتماد است. و همچنین دارای کادری مجرب و متخصص است، که با دقت و با استفاده از تکنیک‌های مناسب، موهای زائد را از پوست رفع می کند. و استفاده از خدمات کلینیک لیزر مهر می تواند از عوارض جانبی جلوگیری کنند.

پوست صاف و بدون مو زائد روی صورت، به شما احساس ترتیب و زیبایی بیشتری می‌دهد. موهای زائد در مناطقی مانند پیشانی، دور چشم، دور لب و گونه‌ها، ممکن است باعث کاهش جذابیت شما شده و شما را از خود ناراحت کند. همچنین، این موها ممکن است در صورت نادرست اصلاح شدن، منجر به جوش‌ها و التهابات پوستی شوند.

علت جوش بعد از لیزر موهای زائد

در واقع، استفاده از لیزر مو های زائد برای پاکسازی موهای زائد از پوست، یکی از روش‌های محبوب درمانی به شمار می‌رود. با این حال، جوش‌هایی که پس از لیزر بر روی صورت یا بدن ظاهر می‌شوند، ممکن است ناشی از عوامل مختلفی باشد. و باعث ناراحتی شما نیز شود.

اگر شما نیز از دسته افرادی هستید که به منظور داشتن پوست شفاف و صاف بدون مو زائد لیزر صورت و بدن انجام داده اید. و با مشکلات پوستی بیشتر و جوش صورت مواجه شده اید با کلینیک لیزر مهر همراه باشید تا به موضوع جوش زدن بعد از لیزر و راه های درمانی و علت جوش زدن بعد از لیزر بپردازیم.

درمان جوش بعد از لیزر صورت + علت

درمان جوش بعد از لیزر صورت

جوش زدن به علت تنظیم نادرست دستگاه لیزر

تنظیم نادرست دستگاه لیزر می‌تواند باعث یکی از علت های جوش بعد لیزر و ایجاد عوارض جدی در پوست شود. این عوارض ممکن است شامل جوش‌های کهیر و التهابات پوستی باشند. همچنین، با توجه به نوع دستگاه لیزر و سطح تنظیمات آن، عوارض مختلفی نظیر خشکی، التهاب و حساسیت پوستی نیز ممکن است به وجود بیاید.

دستگاه لیزر فرسوده

در دستگاه لیزر موهای زائد برای کاهش موهای زائد، قطعاتی مانند لامپ‌ها و تابش‌دهنده‌ها به کار می‌روند. این قطعات در صورت استفاده طولانی مدت یا بکارگیری نادرست ممکن است فرسوده شده و منسوخ شوند. با استفاده از قطعات فرسوده در دستگاه لیزر، احتمال تأثیر بد روی سلامت پوست شما بیشتر می‌شود و باعث به وجود آمدن مشکلات پوستی و جوش صورت می شود که شما باید هنگام انتخاب کلینیک برای لیزر صورت دقت کنید.

در کلینیک مهر اهواز برای جلوگیری ازاین مشکلات پوستی و جوش زدن بعد از لیزر به علت استفاده از دستگاه فرسوده، ما به نگهداری و به روز رسانی دستگاه ها اهمیت ویژه ای می دهیم.

حساسیت پوستی به لیزر

هنگام مراجعه به کلینیک لیزر باید نوع پوست شما تشخیص داده شود تا از به وجود آمدن جوش پس از لیزر به علت حساسیت پوستی به لیزر جلوگیری شود. تشخیص نوع پوست شما از مهمترین مراحل در درمان با لیزر است.

پوست انواع مختلفی دارد و درمان با لیزر هم بسته به نوع پوست می‌تواند متفاوت باشد. علاوه بر این، پوست‌های حساس تر نسبت به پوست‌های دیگر، به جوش و التهاب پس از درمان با لیزر حساس تر هستند. بنابراین، اگر تشخیص نوع پوست به درستی انجام نشود، ممکن است روش درمانی انتخاب شده برای حذف موهای زائد با لیزر مناسب نباشد و مشکلاتی مانند عدم اثربخشی، التهاب، خارش و سوزش در پوست شما ایجاد شود.

پزشک شما باید به منظور جلوگیری از جوش زدن بعد از لیزر موهای زائد به بررسی نوع پوست شما در چند عامل از جمله رنگ پوست، سطح چربی، بافت پوست، حساسیت و میزان خشکی پوست شما نیاز داشته باشد و از شما سؤالاتی در مورد روش حفظ آرایش، وضعیت پوست قبل از اقدام به لیزر، سابقه بیماری‌های پوستی و مصرف داروهای خاصی که به پوست شما اثر می‌گذارند، بپرسد و با توجه به آن، روش مناسب درمانی مناسب برای لیزر موهای زائد را برای شما انتخاب کند.

پوست های چرب

بعد از انجام لیزر مو زائد بر روی پوست، ممکن است جوش‌هایی در آن ناحیه به وجود آید. یکی از علت‌ های این موضوع، داشتن پوست چرب است. با انجام لیزر موهای زائد بر روی پوست، منافذ پوست باز شده و چربی بیشتری تولید می‌شود. که این مساله می‌تواند باعث جوش زدن بعد از لیزر می شود.

بیماری های پیش زمینه ای

تحقیقات نشان داده است که در برخی از افرادی که به بیماری‌های خاصی مانند اختلال در سیستم ایمنی بدن، دیابت و عفونت‌های پوستی دچار هستند، شانس بروز عوارض جانبی از جمله جوش زدن پوست بعد از لیزر بیشتر است.

یکی از این تحقیقات در سال 2010 صورت گرفت و رابطه بین لیزر مو زائد با دستگاه کندلا الکساندرایت و جوش صورت بررسی شد. نتایج این تحقیق نشان داد که استفاده از دستگاه کندلا الکساندرایت برای حذف موهای زائد، بهبود قابل ملاحظه‌ای در جوش صورت در برخی از افراد ایجاد می‌کند.

همچنین، یک تحقیق دیگر نیز در سال 2018 صورت گرفت که رابطه بین لیزر مو زائد با دستگاه کندلا الکساندرایت و جوش صورت بررسی شد. نتایج این تحقیق نشان داد که در بیشتر موارد، استفاده از دستگاه کندلا الکساندرایت به طور معناداری جوش صورت را کاهش می‌دهد و بهبود قابل توجهی در حالت پوستی را فراهم می‌کند.

با این حال، لازم به ذکر است که همه افراد به یک شکل با لیزرمو زائد و دستگاه الکساندرایت و جوش صورت واکنش نشان نمی‌دهند. بعضی از افراد ممکن است به دلیل حساسیت‌های پوستی خود درکنار بیماری های پیش زمینه ای و سایر علت های دیگر، عوارض جانبی ناشی از لیزر مو های زائد و جوش بعد از لیزر را تجربه کنند.

همچنین، اگر دارای هرگونه عوارض ناشی از داروهای هورمونی هستید، باید به پزشک خود اطلاع دهید و از وی در خصوص تأثیرات ممکن لیزر مو زائد بر روی سلامت شما پرسش کنید. همچنین، بهتر است که قبل از شروع درمان با لیزر، آزمایشات لازم را انجام داده و از صحت سلامتی خود مطمئن شوید.

بهداشتی نبودن تجهیزات لیزر موهای زائد

بهداشتی نبودن هندپیس لیزر مو زائد و عدم رعایت اصول بهداشتی در زمان استفاده از دستگاه می‌تواند باعث ابتلا به عفونت‌های پوستی و از علت جوش زدن بعد از لیزر باشد. بنابراین، باید حتما اطمینان حاصل کنید که اپراتور لیزر موهای زائد از یک هندپیس جدید برای شما استفاده می‌کند و همچنین محیط و محلی که در حال لیزر کردن هستید، بهداشتی است.

بهترین راه برای جلوگیری از اینگونه مشکلات، استفاده از ملافه‌های یکبار مصرف، دستکش‌های محافظ، عینک محافظ و رعایت سایر اصول بهداشتی در زمان لیزر کردن است.

هندپیس لیزر یک وسیله مهم در کار با دستگاه لیزر است که باید بهداشتی باشد. هندپیس جزء مواردی است که به صورت مکرر با بیمار در ارتباط قرار می‌گیرد، بنابراین باید برای هر بیمار هندپیس جدید و تمیز استفاده شود. استفاده از دستکش‌های محافظ و عینک محافظ نیز به طور قابل توجهی می‌تواند از خطر ابتلا به عفونت‌های پوستی و جلوگیری کند.

همچنین، رعایت سایر اصول بهداشتی مانند استفاده از ملافه‌های یکبار مصرف و ضدعفونی کردن دستگاه لیزر نیز می‌تواند از خطرات بهداشتی جلوگیری کند. اگر از این دستگاه بدون رعایت اصول بهداشتی استفاده شود، ممکن است خطرات و عوارض جدی برای بیماران ایجاد شود.

استفاده بیش از حد زینک اکساید

کرم زینک اکساید یک ترکیب شیمیایی است که به عنوان عامل ضد التهاب پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کرم باعث تشکیل یک لایه حفاظتی روی پوست می‌شود که از تحریکات خارجی مانند نور خورشید، آلودگی هوا و رطوبت حفاظت می‌کند.
استفاده از کرم زینک اکساید بعد از لیزر موهای زائد به دلیل خواص آن در کاهش التهاب و ترمیم سریع پوست پس از دچار شدن به آسیب مناسب است. با این حال، استفاده بیش از حد از این کرم ممکن است باعث بروز جوش زدن بعد از لیزر و التهابات پوستی می شود.

بهترین روش برای استفاده از کرم زینک اکساید پس از لیزر موهای زائد، استفاده از یک لایه نازک از آن روی پوست می‌باشد. همچنین، قبل از استفاده از این کرم، پوست باید به طور کامل تمیز شده و خشک شود.
در مجموع، استفاده از کرم زینک اکساید یک روش اثبات شده برای کاهش التهاب پوست پس از لیزر موهای زائد می‌باشد، اما باید به دقت در استفاده از آن عمل شود تا بروز هرگونه عوارض جانبی و به وجود آمدن جوش پس از لیزر بر صورت جلوگیری شود.

درمان جوش بعد از لیزر صورت + علت

درمان جوش بعد از لیزر صورت

درمان های خانگی برای جوش بعد از لیزر

در هر صورت، برای جلوگیری از ایجاد جوش پس از جلسات لیزر موهای زائد، بهتر است. پس از جلسات لیزر، از رعایت بهداشت‌های پوستی و مراقبت‌های لازم قبل و بعد از جلسات لیزر، استفاده کنید. همچنین در صورت بروز جوش پس از جلسات لیزر، بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید تا نکات لازم درباره مراقبت از پوست و  درمان جوش بعد از لیزر برای جلوگیری از پایداری یا تشدید جوش‌ها را با او پزشک خود مشورت کنید.

در ادامه به درمان های خانگی برای جوش زدن بعد از لیزر موهای زائد و برای کاهش التهاب پوست و درمان جوش پوست پس از جلسات لیزر بررسی می‌کنیم:

  • یخ:

    قرار دادن یخ در جایی که جوش پوست ایجاد شده است، می‌تواند باعث کاهش التهاب و تخفیف درد و سوزش پوست شود.

     

  • کرم هیدروکینون:

    این کرم می‌تواند به عنوان یک ضدالتهاب و برای درمان جوش‌های پوستی پس از جلسات لیزر مفید باشد.

     

  • ماسک آلوئه ورا:

    این ماسک طبیعی می‌تواند به عنوان یک داروی ضدالتهاب و رطوبت رسان برای پوست مفید باشد.

     

  • کرم‌های ضد جوش:

    در صورتی که جوش پوستی باعث تحریک و التهاب شود، ممکن است لازم باشد از محصولات ضد استفاده کنید.

     

  • داروهای ضدالتهاب:

    در برخی موارد، ممکن است پزشک شما داروهای ضدالتهاب را برای کمک به درمان جوش پوستی پیشنهاد کند.

     

  • عدم لمس پوست:

    بهتر است پوستی که جوش زده شده است، را به هیچ وجه لمس نکنید. چرا که ممکن است باعث تبدیل جوش به عفونت شود.

درمان جوش بعد از لیزر به علت عفونت

اگر جوش زدن بعد از لیزر به علت عفونت، باعث به وجود آمدن جوش پس از جلسات لیزر موهای زائد شده باشد، باید به سرعت درمان عفونت شده و سپس به درمان جوش بعد از لیزر پرداخته شود. درمان جوش بعد از لیزر باید با دقت و مراجعه به پزشک انجام شود. در صورتی که جوش به علت عفونت ایجاد شده باشد، پزشک شما ممکن است داروهای ضدعفونی و ضد التهابی برای درمان تجویز کند.

به علاوه، رعایت بهداشت فردی نیز بسیار مهم است. شستشوی منظم و ملایم صورت، استفاده از چربی و مناسب برای پوست، و همچنین خوردن مواد غذایی سالم و مصرف آب کافی می تواند به بهبود جوش ها کمک کند.

در کنار این روش ها، می توانید از راهکارهای خانگی نیز استفاده کنید. استفاده از عصاره آلوئه ورا، ماسک گل زرد، ماسک عسل و نمک، و استفاده از چای سبز به عنوان تونر صورت می تواند به بهبود جوش ها کمک کند. اما به هیچ عنوان نباید از راه کارهای خانگی به جای درمان پزشکی استفاده شود. در صورتی که مشکلاتی باز هم ادامه دارد، بهتر است به پزشک مراجعه کنید. پزشک متخصص می تواند زا دارو های ضد باکتری و آنتی بیوتیک ها با دوز مناسب برای رفع جوش شما استفاده کند.

لیزر موهای زائد در مرکز کلینیک مهر اهواز

با توجه به اینکه لیزر موهای زائد یک روش قدرتمند و پرطرفدار در حذف موهای زائد است، بسیاری از مراکز درمانی و کلینیک ها خدمات مشابهی ارائه می دهند. اما این مهم است که برای انجام این روش، به یک مکانی با تجهیزات و فناوری های پیشرفته، تخصصی و متخصصان با تجربه مراجعه کنید.

کلینیک مهر اهواز با تیمی از پزشکان و متخصصان با تجربه در این زمینه، سعی در انجام روشی اصولی و به روز دارد. که به بازگشت موهای زائد همچنین مشکلات جوش زدن بعد از لیزر جلوگیری می کند. در این کلینیک، قبل از انجام هرگونه روش درمانی، مشاوره ای تعیین نوع لیزر مناسب برای هر فرد، انجام می شود تا بتوان بهترین نتیجه را از این روش درمانی داشت.

استفاده از خدمات اصولی و به روز در این کلینیک، به شما اطمینان می دهد، که درمان شما به بهترین نحو انجام شده و ریسک های مرتبط با روش های غیرحرفه ای به حداقل می رسد.  می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و رزرو وقت مشاوره با تیم کلینیک مهر اهواز در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهتماسرزرو